سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

خبر > سپنتا سلیمی: تلویزیون را خاموش کن، مگر تکالیف فردایت را انجام داده‌ای؟ می‌خواهی بروی بیرون؟ پس تکالیفت چه می‌شود؟

دوچرخه شماره ۹۰۳

دانش‌آموزان دبيرستاني در كشور فرانسه ديگر قرار نيست اين جمله‌ها را بشنوند. از هفته‌ي گذشته، طرحي در دبيرستان‌هاي فرانسه به‌اجرا درآمده تا دانش‌آموزان وقتي به خانه مي‌روند ديگر نگران فردا نباشند و تکليفي در کار نباشد. اين نوآوري به ابتکار وزير جديد آموزش ملي فرانسه، «ژان‌ميشل بلانکه» به‌ اجرا درآمده است.

اين طرح در هرمدرسه‌ با توجه به شرايطش متفاوت است. بلانکه، اين طرح را راه‌حلي مي‌داند براي پايان‌دادن به نابرابري‌هاي درسي در ميان دانش‌‌آموزان. چرا که مدت‌هاست دانش‌آموزاني که در خانه امکانات بيش‌تري دارند، مي‌توانند در تحصيل موفق‌‌تر باشند. درحالي‌که دانش‌‌آموزاني از خانواده‌‌هاي کم‌در‌آمد و کم‌سواد، براي پيشرفت با موانع زيادي روبه‌رو هستند.

اما اين طرح چگونه اجرايي شده است؟ در واقع دانش‌آموزان مثل گذشته تکاليفي براي انجام دادن دارند، اما مدرسه بايد براي حل تکاليف و برطرف‌کردن مشکلات درسي دانش‌آموزان برنامه‌ريزي کند. در بخشي از مدارس ساعت حل تمرين در زمان ناهار است و در برخي ديگر، کلاس‌هاي انجام تکاليف بين ساعت‌هايي که دانش‌آموزان در مدرسه مي‌گذرانند خرد مي‌شوند.

اما مدرسه‌هايي هم هستند که تغييري در برنامه‌هاي عادي‌شان به‌وجود نيامده و فقط يک‌ساعت براي انجام تکاليف به ساعت آخر مدرسه اضافه کرده‌اند. براي حل تمرين فعلاً هيچ اجباري در کار نيست و دانش‌آموزان قرار است به‌صورت تشويقي و داوطلبانه در مدرسه تکاليفشان را انجام دهند.

براي کلاس‌هاي تقويتي هم فعلاً دانش‌آموزاني در الويت هستند که مشکلات بيش‌تري دارند. اين کلاس‌ها براي ايجاد برابري تحصيلي بيش‌تر برسند.

کد خبر 391606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha