جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ال کلاسیکو، مسابقه فوتبال بین تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید است که از آن به عنوان پربیننده‌ترین بازی بین دو تیم در جهان نام می‌برند.

ال کلاسیکو

elclasico

رقابت بين تيم‌هاي ورزشي و فوتبال امري متداول است. مسابقه فوتبال بين دو تيم همشهري معمولا از هيجان‌انگيز‌ترين مسابقات فوتبال است. اما در اين ميان يك استثناء وجود دارد و آن مسابقه بين دو تيم بارسلونا و رئال مادريد در اسپانيا است كه اگرچه متعلق به دو ايالت مختلف اين كشور هستند اما از آن به عنوان حساس‌ترين مسابقه فوتبال بين دو تيم نام مي‌برند.

حساسيت اين بازي دلايل متعددي دارد كه مهم‌ترين آن، خاستگاه اجتماعي - سياسي اين دو تيم است. رئال مادريد تيم پايتخت است. در طول حكومت ريورا  و بخصوص  ژنرال فرانكو، مقابله‌اي تمام عيار با سنن و فرهنگ‌هاي متكثر اسپانيا صورت گرفت. مردم كاتالان كه بارسلونا تيم آنهاست، اعترض خود را در قالب هواداري از اناري پوشان بيان كردند و از اين روي اين بازي و پيروزي در آن نماد پيروزي عليه سياست‌هاي حكومتي بود و هنوز هم ادامه دارد.

عامل دوم موضوع انتقال بازيكن بزرگ تاريخ ليگ اسپانيا، آلفردو دي استفانو به يكي از اين دو تيم بود. اين بازيكن بزرگ آرژانتني مورد توجه هر دو تيم بود و بعد از مناقشه‌هاي فراوان سرانجام رئال توانست او را از چنگ بارسلونا درآورد. استفانو در 1952 به رئال پيوست و نقش پررنگي در پيروزي‌هاي اين تيم در رقابت‌هاي ليگ اسپانيا و نيز پيروزي‌هاي متعدد مقابل بارسلونا داشت.

بازي اين دو نيم نخستين بار در سال 1902 برگزار شد و اين رقابت و حساسيت هنوز هم ادامه دارد. گستره اين رقابت اكنون جهاني شده است به گونه‌اي كه بازي دو تيم معروف به ال كلاسيكو بيش از صدها ميليون بيننده از سراسر جهان دارد.

اين دو باشگاه علاوه بر فوتبال، تيم‌هاي ديگري هم دارند كه نمونه اين رقابت حساس را مي‌توان در مسابقات بسكتبال، راگبي و هندبال بين آنها مشاهده كرد.

کد خبر 393301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha