جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ یا یورو ۲۰۱۲ در تاریخ ۱۹ خرداد (۸ ژوئن) تا ۱۱ تیر (۱ جولای) سال ۱۳۹۱ برابر با ۲۰۱۲ برگزار می‌شود

جام ملت‌های اروپا - 2012

در جلسه کمیته اجرایی یوفا در شهر کاردیف که در سال 2007 برگزار شد، کشورهای لهستان و اوکراین به طور مشترک به عنوان میزبانان جام ملت‌های اروپا در سال 2012 انتخاب شدند.

آشنایی با یورو 2012

more   جام ملت‌های اروپا / قهرمانان جام ملت‌های اروپا / اخبار و نتایج مسابقات یورو 2012 / آشنایی با تیم‌های یورو 2012

این تورنمنت بزرگ اروپایی نیز همچون سال‌های 2000 (میزبان: بلژیک و هلند) و 2008 (میزبان: اتریش و سوئیس) به میزبانی دو کشور لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.

مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا که امسال چهاردهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، با حضور 16 تیم در غالب 4 گروه 4 تیمی، در 8 شهر از دو کشور میزبان برگزار خواهد شد.

Euro 2012 trophy

شهرهای ورشو، پوزنان، گدانسک و وروتسلاو از کشور لهستان و شهرهای کی‌یف، دونتسک، خارکوف و لویو از کشور اوکراین میزبانان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره اروپا هستند.

لهستان و اوکراین به‌عنوان میزبان در این جام حضور خواهند داشت و ۱۴ کشور؛ آلمان، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، دانمارک، کرواسی، جمهوری چک، فرانسه، یونان، سوئد، روسیه، جمهوری ایرلند، پرتغال و هلند دیگر تیم‌های این مسابقات هستند.

uefa

توپ رسمی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲

تیم‌های لهستان، یونان، روسیه و جمهوری چک در گروه «A» قرار دارند و آلمان، هلند، دانمارک و پرتغال در گروه «B» با هم مسابقه می‌دهند.

همچنین در گروه «C» تیم‌های اسپانیا، ایتالیا، جمهوری ایرلند و کرواسی به مصاف هم می‌روند و تیم‌های اوکراین، فرانسه، سوئد و انگلستان در گروه «D» قرار گرفته‌اند.

اسپانیا؛ مدافع عنوان قهرمانی در یورو 2008 و همچنین قهرمان جام‌جهانی 2010 بوده است.

کد خبر 169937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز