همشهری آنلاین: تازه‌ترین روایت سینمایی از «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» آگاتا کریستی به کارگردانی و بازی کنث برانا در نخستین هفته اکران در بریتانیا پنج میلیون پوند (حدود هفت میلیون دلار) فروخت و صدرنشین جدول فروش شد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين‌ديلي، جاني دپ، پنه‌لوپه كروز، ويلم دفو، جودي دنچ و ميشل فايفر ديگر بازيگران فيلمي هستند كه نسخه 1974 آن به كارگرداني سيدني لومت نامزد شش اسكار از جمله بهترين بازيگر مرد (آلبرت فيني)، بهترين فيلمنامه اقتباسي، بهترين موسيقي متن و بهترين فيلمبرداري و برنده جايزه بهترين بازيگر زن مكمل (اينگريد برگمن) شده بود. لورن باكال، شان كانري و ونسا ردگريو ديگر بازيگران آن فيلم تحسين‌شده بودند.

«قتل در قطار سريع‌السير شرق» درامي معمايي بر اساس رمان سال 1934 كريستي است كه پرونده قتل مرموز آن را هركول پوآرو با همان تيزبيني هميشگي خود حل مي‌كند. تمام ماجرا در سفر شبانه يك قطار رخ مي‌دهد؛ جايي كه طبق معمول قتلي اتفاق مي‌افتد و از قضا بازپرس بلژيكي كه در ميان مسافران است، چند ساعت وقت دارد پيش از باز شدن راه قطار متوقف‌مانده در برف معما را حل و قاتل يا قاتلان را معرفي كند.

فيلم نخستين بار دومين روز ماه نوامبر در رويال آلبرت هال لندن رونمايي شد و اين هفته در بريتانيا روي پرده رفت. قرار است «قتل در قطار سريع‌السير شرق» هفته آينده در سينماهاي منطقه آمريكاي شمالي به نمايش عمومي درآيد. با وجود استقبال نسبي تماشاگران بريتانيايي، منتقدان فيلم را چندان جدي نگرفته و به آن نمره‌هاي متوسط به پايين داده‌اند. با اين حال، نواده كريستي براي ساخته شدن دنباله «قتل در قطار سريع‌السير شرق» اظهار اميدواري و برانا نسبت به آن اظهار اميدواري كرده است.

کد خبر 387592

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha