خبر > کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای پنجمین سال پیاپی مجموعه‌ای از ۴۰ عنوان دفتر و نوشت‌افزار با نمادهای ایرانی، اسلامی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون رونمایی کرد.

دوچرخه شماره ۸۹۲

در اين دفترها رويكردهاي فرهنگي لحاظ شده است و هركدام از دفترها شخصيت خاصي دارند. اين مجموعه در قالب‌دفترهاي 50‌برگ،80 برگ و 100 برگ ارائه شده است.

به‌گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از «جعفر عبدي»، مدير نظارت بر چاپ و توزيع محصولات کانون، امسال تيراژ اين دفترها 500‌هزار نسخه بوده است. كتاب‌فروشي‌هاي كانون پرورش فكري در سراسر ايران و نمايشگاه‌هاي نوشت‌افزار اين دفترها را عرضه مي‌كنند.

«فريدون واحدي»، معاون توسعه و مديريت منابع كانون نيز دراين‌باره‌ مي‌گويد: «از ويژگي‌هاي اين دفترها تأكيد بر ابعاد تربيتي با محور مهارت‌آموزي و چشم‌نواز‌بودن آن‌هاست. اين دفترها در هشت بخش طراحي شده‌اند. بخش اول به مهارت‌هاي زندگي مي‌پردازد كه با توجه به نياز كودكان در  زندگي پيچيده‌ي امروز به آموزش، اين بخش اهميت پيدا مي‌كند.»

او به دفترهاي طراحي شده در ديگر بخش‌ها نيز اشاره مي‌كند كه شامل ميراث فرهنگي، حفظ محيط‌زيست، تربيت ديني، آشنايي با كتاب‌هاي كانون پرورش فكري و... است.

 او ابراز اميدواري مي‌كند كه با تلاش جمعي، شاهد شكوفايي توليدات كانون پرورش فكري باشيم و از توان بخش خصوصي هم استفاده كنيم.

«شا‌پور حاتمي»،‌ مدير هنري اين دفاتر هم در اين نشست توضيحاتي درباره‌ي توليد دفترهاي اين دوره ارائه مي‌كند. او از هنرمنداني نام مي‌برد كه در اين طرح كمك كرده‌اند؛ هنرمنداني مثل «سحر حقگو»، مشاور هنري اين پروژه و «سعيد بي‌نياز» كه كار تهيه‌ي متن‌هاي پشت دفترها را به‌عهده داشته است.»

سحر حقگو، به‌عنوان مشاور اين طرح مي‌گويد: «ما ايده‌ها و پتانسيل‌هاي خوبي براي توليد نوشت‌افزار داريم اما نياز به توليدكنندگاني داريم كه در اين راه ما را حمايت كنند. آرزوي ما اين است كه نوشت‌افزارهايي زيبا، پرانرژي و مناسب مخاطب ايراني توليد كنيم.»

«سعيد بي‌نياز» هم با تجربه‌ي كارنوشتن براي كودكان و روان‌شناسي به ابعاد توليدي اين دفترها اشاره مي‌كند و مي‌گويد: «اين كار يك كار تيمي است بين گروه گرافيك و بخش محتوا كه  البته بدون تعامل اين كار به سرانجام نمي‌رسيد.»

او مي‌افزايد: «‌سعي شده است در بخش مهارت‌هاي زندگي در اين دفترها به مهارت كنترل خشم، كنترل هيجان، كنترل اندوه و تشويق به تفكر انتقادي توجه شود.»

گفتني است در اين نوشت‌افزارها هشت عنوان مثل «قدم‌هاي کوچک»، «رنگين‌کمان»، «گنبد مينا»، «يک جهان تماشا توراست»، «نشاط و تندرستي»، «رويش دوباره»، «يادگارهاي ماندگار» و «ساده» ديده مي‌شود.

 


عكس: يونس پناهي/ كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان

کد خبر 382046

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha