خبر > می‌دانید کتاب‌خواندن هم می‌تواند به عادت تبدیل شود؟ البته عادت خوب. می‌دانید اگر کتاب ‌نخوانید عادت مطالعه هم نخواهید داشت.

دوچرخه شماره ۸۹۰

نمي‌دانم در آينده چه برنامه‌اي براي خودتان داريد. مي‌خواهيد مهندس برق شويد يا فروشنده‌ي لباس، مي‌خواهيد پرستار شويد يا مكانيك يا...؟

خب، اميدوارم هرشغلي انتخاب مي‌كنيد دوستش داشته باشيد و در آن موفق باشيد، اما حتماً حتماً حتماً هرشغلي انتخاب كنيد و به هرموقعيتي دست پيدا كنيد، چنان‌چه بيش‌تر كتاب‌خوانده باشيد، انسان موفق‌تري خواهيد بود. 

اين‌ها را گفتم كه اين خبر خوب را به شما بدهم كه ششمين جشنواره‌ي مجازي كتاب‌خواني با همين هدف، يعني تقويت عادت مطالعه، شروع به‌كار كرده است.

اگر مي‌خواهيد در اين جشنواره شركت كنيد  تا 20 آبان 96 فرصت داريد. اين جشنواره را سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران و كتاب‌خانه‌ي فرهنگ‌سراي فردوس، در بخش‌هاي گوناگون كودك، نوجوان و بزرگ‌سال‌ برگزار مي‌كنند.

طبق تعريف جشنواره، كودكان و نوجوانان هشت تا 15ساله مي‌توانند در بخش نوجوان جشنواره و نوجواناني كه بيش از 15 سال سن دارند بايد در بخش بزرگ‌سال جشنواره شركت كنند.

حسن آذري، رئيس کتاب‌خانه‌ي فردوس و دبير ششمين جشنواره‌ي مجازي كتاب‌خواني درباره‌ي انتخاب كتاب‌ها به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد:

«گروهي از كتاب‌داران با سابقه، كار انتخاب كتاب‌ها را برعهده دارند. اعضاي اين گروه بنا به تجربه‌اي كه دارند كتاب‌ها را مشخص مي‌كنند. در هردوره‌ي جشنواره ما يك فهرست ثابت داريم، مثل كتاب‌هاي «جك لندن» و «قاليباف‌خانه»‌ اثر هوشنگ مرادي‌كرماني و... و فهرست ديگري هم داريم كه هرسال تغيير مي‌كند و كتاب‌هاي تازه به آن اضافه مي‌شود.»

به گفته‌ي آذري «اين كتاب‌ها در كتاب‌خانه‌هاي سازمان فرهنگي‌هنري شهرداري تهران موجود هستند و هرنوجواني كه عضو كتاب‌خانه‌هاي سازمان فرهنگي‌هنري شود، مي‌تواند اين كتاب‌ها را امانت بگيرد.»

او درباره‌ي نحوه‌ي شركت در اين جشنواره مي‌گويد: «علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به سايت جشنواره، ثبت نام كنند و بعد وارد مرحله‌ي بعدي بشوند كه يک يا چند کتاب را از فهرست کتاب‌ها انتخاب کنند و پس از مطالعه‌ي آن‌ها به سؤالات مسابقه، پاسخ دهند.»

از آذري مي‌پرسيم كه آيا نوجوانان علاقه‌مند به كتاب‌خواني مي‌توانند كتاب‌هايي را بخوانند كه در اين فهرست نيست و با خواندن آن‌ها در اين جشنواره شركت كنند كه در پاسخ مي‌گويد:

«چنان‌چه كسي بخواهد با کتابي ‌غير از کتاب‌هاي نام‌برده‌شده در فهرست، در مسابقه شركت كند، بايد عنوان کتاب را در قسمت نظرات با هيئت داوران در ميان بگذارد  و بعد از تأييد کتاب توسط آنان به پرسش‌هاي مطرح شده پاسخ دهد.»

براي دريافت اطلاعات بيش‌تر مي‌توانيد به سايت جشنواره سر بزنيد:ketabkhanimajazi.ir 

 


تصويرگري:‌ مجله‌ي نيويوركر

کد خبر 380117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha