یکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی حماس گفت: غزه در محاصره کامل رژیم صهیونیستی است و اگر اوضاع به همین منوال پیش رود فاجعه بزرگی در این منطقه روی خواهد داد

  به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از العالم، فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ، در اشاره به اقدام اسرائیل به محاصره نواره غزه گفت:  این منطقه در وضع بحرانی به سر می برد و به ویژه بیماران در وضع خطرناکی قرار دارند و در سایه سکوت بین المللی اگر این وضع ادامه یابد فاجعه ای انسانی رخ خواهد داد.

برهوم افزود : این مسائل ناشی از اظهارات کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه امریکا و تزیپی لیونی همتای اسرائیلی او و ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل و اعلام جنگ آنها با جنبش حماس است.

وی گفت : حماس توانسته است حمایت اکثریت مردم فلسطین را به دست بیاورد و روشن است که نوار غزه به همین علت اکنون در معرض مجازات جمعی قرار گرفته است.

سخنگوی حماس در بخش دیگر در اشاره به عملکرد جنبش فلسطینی فتح پس از کنفرانس آناپولیس گفت: رفتار این جنبش با قبل از کنفرانس اناپولیس تغییر کرده و هیچ کس امور غیر منتظره ‌آناپولیس را درخصوص کشور یهودی و مقاومت نپذیرفته است.وی گفت:به اعتقاد من اکنون حماس و فتح و تشکیلات خودگردان اکنون نمی توانند از کنفرانس اناپولیس ارزیابی مثبتی داشته باشند.

برهوم گفت: ما همواره گفته ایم که سلطه حماس بر نوار غزه موقت است و اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین نیز این مطلب را مورد تاکید قرار داده است و انچه ما در این منطقه انجام داده ایم اقدام امنیتی بوده است و با امور سیاسی ارتباطی ندارد و همواره امادگی خود را برای اصلاحات اعلام کرده ایم.

وی گفت: محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بدون در اختیار داشتن هرگونه اهرم فشاری به ‌آناپولیس رفت .وقتی که بازوی نیرومندی نباشد چه کسی می خواهد از ابومازن پشتیبانی کند.وی درحالی به اناپولیس رفت که ملت فلسطین به کرانه باختری و نوارغزه تقسیم شده اند.

سخنگوی حماس در بخش دیگری افزود:  اگر فساد و ترور و جاسوسی در نوار غزه وجود نداشت حماس اقدامی در این منطقه انجام نمی داد.افزون بر این حماس براساس انتخابات روی کار آمده است و ما وقتی با جنبش فتح و گروههای دیگر فلسطینی قدرت را تقسیم کردیم دیگر جائی برای سخن گفتن برخی اشخاص از قدرت طلبی حماس وجود ندارد. ما همواره با مذاکره موافق بوده ایم و معتقدیم این امر موجب تقویت تشکیلات خودگردان و دولت فلسطین می شود و اکنون معتقدیم فشارهای امریکا موجب ممانعت از مذاکرات فتح و حماس می‌شود.

کد خبر 38118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز