مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفان هاوکینگ از کشورهای پیشگام در فعالیت‌های فضایی درخواست کرد تا سال ۲۰۲۰ فضانوردان خود را به ماه بفرستند، پایگاه‌هایی را روی ماه بنا کنند و انسان‌ها را تا سال ۲۰۲۵ راهی مریخ سازند.

هاوکینگ

براساس گزارش BBC، هاوكينگ مي‌گويد هدف، احياي برنامه‌هاي فضايي و ايجاد هم‌پيمانان جديد و هدفمندي در بشريت است. وي اين سخنان را در فستيوال استارموس در نروژ بيان كرد: پراكنده شدن در فضا مي‌تواند آينده بشر را به كل تغيير دهد،‌اميدوارم اين‌كار بتواند ملت‌هاي رقيب را روي هدفي واحد متمركز سازد، تا در كنار هم با چالش‌هاي مشترك بشر مواجه شوند.

وي در ادامه سخنانش افزود يك برنامه جديد و بلند‌پروازانه فضايي مي‌تواند موجب اشتياق جوانان شده و علاقمندي افراد در ديگر زمينه‌هاي مرتبط مانند كيهان‌شناسي و  فيزيك اخترشناسي را افزايش دهد.

وي با اشاره مستقيم به افرادي كه معتقدند بهتر است پول و سرمايه را براي حل معضلات اين سياره سرمايه‌گذاري كرد، به ويژه دونالد ترامپ گفت:من اهميت مقابله با تغييرات اقليمي و گرمايش جهاني را انكار نمي‌كنم، كاملا برعكس دونالد ترامپ كه شايد جدي‌ترين و خطاترين تصميمات را درباره تغييرات اقليمي جهان گرفته‌است.

هاوكينگ مي‌گويد سفر فضايي انسان براي آينده بشريت كاملا حياتي و مهم است، به‌ويژه از آن رو كه زمين در معرض تهديد‌هاي جدي تغييرات اقليمي و تخريب منابع طبيعي قرار گرفته‌است. وي در ادامه گفت ديگر تقريبا جايي براي زندگي روي زمين نمانده است و تنها مكان زندگي انسان سياره‌هاي ديگر است. پراكنده شدن در جهان شايد تنها راه نجات بشر از خود باشد. من اطمينان دارم بشر بايد زمين را ترك كند.

هاوكينگ مي‌گويد آينده طولاني‌مدتي براي زندگي بشر روي زمين وجود ندارد. يا سياركي به زمين خواهد خورد يا به تدريج توسط خورشيد بلعيده خواهد شد. هرزماني كه بتوانيم جهش بزرگ و جديدي انجام دهيم، مانند فرود روي ماه، درواقع باعث اتحاد انسان‌ها و ملت‌ها، هدايت كشفياتي جديد و فناوري‌هاي نوين خواهد شد.

به گفته هاوكينگ ترك زمين نيازمند رويكردي جهاني است، و همه بايد به آن بپيوندند. هاوكينگ معتقد است سكونت انسان روي سياره‌هاي ديگر از قلمرو تخيل خارج شده‌است و اگر بشر مي‌خواهد براي يك ميليون سال ديگر نيز به حيات خود ادامه دهد،‌ اين آينده متكي بر رفتن به مكان‌هايي است كه تاكنون كسي به آنها قدم نگذاشته‌است.

کد خبر 373883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha