مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: استفان هاوکینگ فیزیکدان مشهور بریتانیایی هشدار داد تا زمانی که انسان مجبور به فرار از زمین و جستجو برای یافتن خانه‌ای جدید شود،‌زمان زیادی باقی نمانده‌است.

براساس گزارش وايرد، هاوكينگ پيش از اين نيز هشدار داده‌بود رمز بقاي انسان در توانايي او در تبديل شدن به گونه‌اي چند سياره‌اي است.

حال وي باري ديگر اين موضوع را تكرار و بر آن تاكيد كرد كه بشريت به نقطه‌اي بي‌بازگشت رسيده‌است. وي در مصاحبه‌اي با نشريه وايرد گفت الزام يافتن سياره‌اي ديگر براي انسان از دو جنبه،‌هم افزايش جمعيت و هم توسعه هوش مصنوعي به درجه‌اي نگران‌كننده رسيده‌است.

وي هشدار داد هوش مصنوعي به زودي به مرحله نبوغ خواهد رسيد، نبوغي كه براي جايگزين شدن بشر كافي خواهد بود: ديگر كار از كار گذشته، و من نگرانم كه هوش مصنوعي به كل جايگزين بشر شود.

اين اولين‌باري نيست كه هاوكينگ درباره اين موضوعات هشدار داده‌است، حتي باوجود اينكه سخنان وي همواره مورد بي‌توجهي مسئولان قرار مي‌گيرد.

وي در ماه مارس در مصاحبه‌اي با نشريه تايم هشدار داد بشر در آستانه آخرالزمان هوش مصنوعي قرار گرفته است و ايجاد شكلي از دولت‌هاي جهاني براي كنترل فناوري الزامي است. وي همچنين نسبت به تاثير مخرب هوش مصنوعي بر مشاغل طبقه متوسط هشدار داده‌ و درخواست كرده تا از ساخت عوامل هوش مصنوعي براي استفاده در ارتش جلوگيري شود.

هاوكينگ معتقد است اگر افراد مي‌توانند ويروس‌هاي رايانه‌اي بنويسند،‌پس مي‌توانند هوش مصنوعي ايجاد كنند كه از توانايي بهبود بخشيدن و تكثير خود برخوردار است و اين شكلي جديد از حيات خواهد بود كه از بشريت سبقت خواهد گرفت.

کد خبر 387810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha