شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

با توجه به نزدیک‌شدن به نوروز می‌توانید یک سبزه ارزان‌قیمت همراه با خلاقیت درست کنید.

عید

از آنجا كه اين سبزه داخل پوست تخم‌مرغ قرار مي‌گيرد، با يك تير دو نشان خواهيد زد يعني هم سبزه و هم تخم‌مرغ سفره هفت‌سين‌تان مهيا مي‌شود. براي درست‌كردن اين سبزه به يك پوست تخم‌مرغ نياز داريد؛ فقط كافي است تخم‌مرغي را كه براي غذا مي‌خواهيد استفاده كنيد از بالا به آرامي با يك سوزن سوراخ كرده و محتويات آن را خارج كنيد. بعد از اين كار بايد سوراخ را به آرامي بزرگ‌تر كنيد تا امكان گذاشتن سبزه در آن وجود داشته باشد.

بعد از شست‌و‌شوي داخل تخم‌مرغ و خشك‌شدن آن، مي‌توان روي تخم‌مرغ را رنگ كرد. براي اين منظور از هر رنگي مي‌توانيد كمك بگيريد فقط دقت كنيد كه رنگ مورد استفاده، قابليت شست‌وشو داشته باشد كه پاك نشود. يكي از راه‌هاي رنگ‌كردن پوست تخم‌مرغ استفاده از رنگ گواش سفيد و مقدار بسيار كمي قرمز است.

اين تركيب يك صورتي ملايم را به‌وجود مي‌آورد. براي كشيدن چشم‌ها و دهان نيز بايد از رنگ سياه استفاده كرد. بعد از خشك‌شدن رنگ، بايد روي آن «كيلر» اسپري كرد تا ضدآب شود. اگر مي‌خواهيد هزينه زيادي براي خريد رنگ گواش نپردازيد مي‌توانيد از تخم‌مرغ رسمي كه خودش رنگي است استفاده كنيد و براي كشيدن دهان و چشم نيز از ماژيك كمك بگيريد تا نياز به خريد كيلر نداشته باشيد.

بعد از آماده شدن تخم‌مرغ بايد يك تكه پنبه داخل آن گذاشت تا رطوبت مورد نياز براي سبزه را تأمين كند. مي‌توانيد براي درست‌كردن سبزه، از مقدار بسيار كمي گندم (حدود يك قاشق غذاخوري) كه جوانه زده و سبز شده است، استفاده كنيد. اگر فكر مي‌كنيد وقت كافي براي سبزكردن گندم نداريد، يك سبزه كوچك بخريد و با قيچي يك تكه از سبزه را همراه با گندم‌ها جدا كنيد و داخل پوست تخم‌مرغ بگذاريد. اين سبزه را گاهي با يك قاشق چايخوري، آب بدهيد تا سبز باقي بماند.

  • هزينه‌ها:

تخم‌مرغ حدود 350تومان
گندم حداكثر 200تومان
قلم‌مو حدود 5هزار تومان
گواش ايراني هر عدد حدود 2هزار تومان
كيلرحدود 8 هزار تومان

کد خبر 365288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha