جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

خبر > گروه «راز گردونه»، دوشنبه‌ی هرهفته در موزه‌ی ملی ملک برنامه‌ی «باغ قصه‌ها» را برای کودکان و نوجوانان به اجرا درمی‌آورد.

دوچرخه شماره ۸۶۵

به گزارش سايت كتابك، لیلا کفاش‌زاده، از اعضای گروه راز گردونه درباره‌ي اين برنامه مي‌گويد: «موزه مکان يادگيری است و یادگیری با بازی و نمایش، از ماندگارترین انواع آموزش است.

باغ قصه‌های موزه‌ي ملک زندگی کمال‌الملک را از زبان عروسک برای کودکان بازگو می‌کند و از خاطرات کودکی و مهربانی مادرش، تپه‌ی زیبای کنار خانه‌اش، راهیابی‌اش ‌به دارالفنون، نقاش دربارشدن و تلاش پنج ساله‌اش برای کشیدن تابلوی تالار آینه مي‌گويد. بچه‌ها می‌شنوند و یادشان نمی‌رود که روزي در موزه‌ي ملک، عروسکی سخن گفت.»

 او مي‌گويد: «کودکان با آثار فاخر هنری از طریق بازی و هنر آشنا می‌شوند.کودکان در برابر چشمان ناباور معلمانشان که شک دارند این روش جواب بدهد، کولاژهایی زیبا از آثار نقاش بزرگ ایرانی خلق می‌کنند. آن‌ها نقاشی‌های کمال‌الملک را زندگی می‌کنند و با گوشه گوشه‌ی نقاشی بازی می‌کنند.»

برنامه‌ی «باغ قصه‌ها» دوشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۱ اجرا می‌شود و مدرسه‌ها می‌توانند از این برنامه به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

کد خبر 361079

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha