خبر > طرح «پاییزه‌ی کتاب» با معرفی خراسان رضوی، تهران و خوزستان به‌عنوان استان‌های دارای بیش‌ترین میزان خرید کتاب در این طرح و هم‌چنین افزایش مشارکت کتاب‌فروشان، خریداران و میزان فروش کتاب نسبت به طرح‌های مشابه پیشین، به کار خود پایان داد.

دوچرخه شماره ۸۵۹

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هدایت بخشی از بودجه‌های فرهنگی و یارانه‌ی مصرف‌کننده به‌سمت کتاب‌فروشی‌ها، اتفاق بی‌سابقه‌ای بود که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت يازدهم و از هفته‌ی کتاب سال گذشته آغاز شد.

اولین گام در اين زمينه اجرای طرح «کتاب‌فروشی به وسعت ایران» با صدمیلیون تومان اعتبار بود. با اجرای این طرح یک‌ماهه که با عضویت 104 کتاب‌فروشی فعال از سراسر کشور به انجام رسيد، بیش از 15 هزار نفر توانستند با استفاده از یارانه‌ی اختصاص‌‌يافته در قالب ارائه‌ی تخفیف 20درصدی، 600میلیون تومان کتاب خریداری کنند.

با توجه به استقبال کتاب‌فروشان و خریداران کتاب، طرح «عیدانه‌ی کتاب» به‌عنوان دومين گام از اجرای سیاست‌ جدید ارائه‌ی یارانه‌ی کتاب و با شعار «امسال، کتاب عیدی دهیم»، از 15اسفند 1394 تا 15 فروردین 1395 به اجرا درآمد. در طرح عیدانه‌ی کتاب، بيش از 103 هزار نفر، 286هزار و 744 نسخه کتاب خریدند.

سومین گام، اجراي طرح «تابستانه‌ی کتاب» از 16 تیر تا 15 مرداد 95 بود که با تمرکز بر حوزه‌ی کودک و نوجوان و ارائه‌ي تخفیف 25درصدی برای آثار ويژه‌ي اين گروه سني، شمار خريداران به حدود 207 هزار نفر و شمار كتاب‌هاي خريداري شده به بيش از 546هزار نسخه رسيد.

«پاییزه‌ی کتاب» با شعار «ایران می‌خواند»، چهارمین گام در اين زمينه است كه از 24 آبان 95 به مدت یک ماه اجرا شد و پاییزی متفاوت برای کتاب‌فروشان و خریداران کتاب رقم زد.

در طرح «پاییزه‌ی کتاب» 624 کتاب‌فروشی فعال از سراسر کشور، بيش از 659 هزار نسخه كتاب‌ به بيش از 209 هزار خريدار فروختند.

کد خبر 356601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha