سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

آشپزی > ترجمه‌ی علی مولوی: احتمالاً بارها در فهرست پیش‌غذاهای رستوران‌ها و فست‌فودها، نان سیر را دیده‌اید. اگر از آن‌هایی باشید که به‌طور کلی از سیر فرار می‌کنند، احتمالاً هربار خیلی زود از روی آن گذشته‌اید و به‌جایش سیب‌زمینی سرخ‌کرده سفارش داده‌اید!

دوچرخه شماره ۸۵۸

اگر هم مثل من عاشق سیر و خواص دارویی آن باشید، هیچ‌وقت از آن نمی‌گذرید. اما برای خوردن نان سیر که لازم نیست حتماً به رستوران برویم و سفارش دهیم. می‌توانیم خودمان به‌راحتی یک نان سیر خوش‌مزه و ساده و البته سالم را در خانه درست کنیم.

1. سه یا چهار حبه سیر را پوست بکنید و خرد کنید. سیرهای خردشده را با 100 گرم کره‌ی آب‌شده و چند قاشق غذاخوری جعفری خرد‌شده در یک کاسه‌ی بزرگ مخلوط کنید.

2. یک نان باگت کوچک یا یک نان سفید بولکی را از وسط ببرید. بعد با چاقو مخلوط کره، سیر و جعفری را روی هردو طرف نان بمالید.

3. دو نیمه‌ی نان را مثل ساندویچ روی هم بگذارید و در فویل آلومینیومی بپیچید.

4. فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتی‌گراد یا 350 درجه‌ی فارنهایت گرم کنید. نان بسته‌بندی شده را به مدت 10دقیقه روی سینی فر و در طبقه‌ی میانی بگذارید.

5. در پایان روکش فویل را باز کنید و نان سیر آماده‌شده را برش بزنید. یادتان باشد نان سیر را باید کاملاً گرم مصرف کرد. پس قبل از این‌که سرد شود، آن را میل کنید.  

نوش جان!

***

فوت آخر!

کمی پنیر چدار رنده‌شده نان سیر را حسابی خوش‌مزه‌‌تر مي‌كند!

کد خبر 355859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha