سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

مانلی شیرگیری: کلاغ کاغذی سفر‌کردن را دوست دارد، به‌خصوص اگر قرار باشد پیش نویسنده‌ای دوست‌داشتنی و شوخ‌طبع برود که برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد.

دوچرخه شماره ۸۴۸

«عبدالصالح پاك» ساكن بندر تركمن است و شنيده‌ايم كه در كنار نويسندگي،  دوتار هم مي‌نوازد. او نويسنده‌ي بيش از 10 جلد كتاب است و سال‌هاست افسانه‌هاي كهن ايران را جمع‌آوري مي‌كند.

آخرين كار چاپ‌شده‌اش، رمان نوجوان «آن‌سوي پرچين خيال» (انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان) است و پيش از آن نيز «55 افسانه‌ي تركمني براي نوجوانان» (انتشارات قدياني) از او منتشر شده كه جلد چهارم مجموعه كتاب افسانه‌هاي تركمن‌صحرا است.

البته وعده‌ي كتاب جديدش را به كلاغ كاغذي داده و گفته كه در انتشارات علمي‌ فرهنگي، رماني زير چاپ دارد به نام «شكارچيان شب».

وقتي از آخرين كتاب‌هايي كه خوانده، پرسيديم او از «سايه‌ي هيولا»ي عباس جهانگيريان (كانون پرورش فكري) و «زيبا صدايم كن» فرهاد حسن‌زاده (كانون پرورش فكري) نام برد و گفت كه از خواندن هردو كتاب لذت برده، چرا كه در ادبيات كودك و نوجوان پرداخت‌هاي تازه‌اي بوده‌اند و هردو، موضوع‌هاي بكري داشتند، هم از نظر محيط جغرافيايي‌اي كه داستان در آن‌ها شكل گرفته و هم از نظر موضوع داستان.

آقاي پاك، وقتي مي‌بيند چراغ صفحه‌ي موبايل كلاغ كاغذي روشن شده، مي‌گويد: «اين‌روزها بچه‌ها امكانات زيادي دارند. تلفن‌هاي هوشمند و شبكه‌هاي اجتماعي مثل تلگرام و شبيه اين‌ها.» كلاغ كاغذي موبايلش را لاي پرهايش پنهان مي‌كند.

نويسنده لبخندزنان ادامه مي‌دهد: «نمي‌گويم از اين‌ها استفاده نكنند، در حد لزوم اشكالي ندارد. ولي گول اين شبكه‌هاي اجتماعي را نخورند كه چيزي بهشان اضافه نمي‌كند.»

 بهترين توصيه‌اش به نوجوانان كتاب‌خواندن است. مخصوصاً كه اين‌روزها هم كتاب‌هاي بسياري چاپ مي‌شود و هم كتاب خيلي در دسترس است. خوب است نوجوان‌ها علاوه بر كتاب‌هاي درسي و كمك‌درسي، داستان هم زياد بخوانند تا معلوماتشان بيش‌تر شود و نوجواني‌شان رنگي‌تر.

کد خبر 347864

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha