همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور قزاقستان که به ایران سفر کرده است عصر روز دوشنبه( 23 مهر) به دیدار مقام معظم رهبری رفت.

به گزارش ایسنا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان و هیأت همراه، روابط ایران و قزاقستان را خوب و دارای قابلیت‌های فراوان برای گسترش بیشتر دانستند و اظهار امیدواری کردند با عملی شدن توافق‌های سازنده و مفیدی که در تهران انجام گرفته است روابط دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که اتحاد کشورهای دارای جهات مشترک، راز اقتدار آنهاست، افزودند: قزاقستان سرزمین بزرگ و دارای منابع گوناگون است که از لحاظ فرهنگ و دین زمینه‌های مشترک فراوانی با ایران دارد؛ بنابراین همکاری دو کشور به نفع دو طرف خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط استقبال می‌کند.

ایشان خاطرنشان کردند: بدیهی است که برخی قدرت‌ها از جمله امریکا مخالف این گسترش روابط باشند؛ ولی جمهوری اسلامی ایران در همکاری با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه، منافع خود، دنیای اسلام و ملت‌های منطقه را در نظر می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نشست کشورهای حاشیه دریای خزر در تهران را زمینه مناسبی برای تعمیق روابط کشورهای منطقه دانستند و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران اکنون در موقعیت مناسب و خوبی قرار دارد و با وجود فشارهای برخی قدرت‌ها، در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های خوبی دست یافته است.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای نورسلطان نظربایف ضمن اظهار خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، مذاکرات خود با رییس‌جمهور ایران را صمیمانه و مفید خواند و گفت: قزاقستان همواره خواهان گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است زیرا ایران را کشوری بزرگ و قوی در منطقه می‌داند.

وی با اشاره به موضع منطقی ایران در خصوص مساله هسته‌ای خاطرنشان کرد: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق همه کشورهاست؛ زیرا این مسئله یک پیشرفت علمی در زمینه‌های مختلف است.

کد خبر 34047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز