حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان و هیئت همراه با اشاره به فرهنگ، تاریخ و دین مشترک دو کشور ایران و آذربایجان تأکید کردند: روند روابط دو کشور تاکنون خوب بوده است اما همکاریها باید بیش از سطح کنونی تعمیق و گسترش یابد.

ایشان همکاری‌های نفت و گاز ایران و آذربایجان را از جمله زمینه‌های همکاری دانستند و با اشاره به نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر و نتایج خوب آن افزودند: هر اندازه که همکاری‌های کشورهای حاشیه دریای خزر به ویژه همکاری‌های اقتصادی آنها گسترش یابد، به نفع پنج کشور ساحلی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت قدرتهای فرامنطقه‌ای و صهیونیست‌ها با روابط صمیمی جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان خاطرنشان کردند: باید مراقب این تحریک‌ها بود که البته اراده سیاسی دولت آذربایجان حاکی از استحکام و ثبات مواضع این کشور در مقابل مخالفان روابط خوب و مصالح دو کشور است.

در این دیدار که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان با ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، مذاکرات خود در تهران و مصوبات نشست کشورهای ساحلی دریای خزر را بسیار خوب خواند و گفت: اراده مسئولان جمهوری آذربایجان برای گسترش هرچه بیشتر روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران، خلل ناپذیر و جدی است و دولت آذربایجان در قبال تحریکهای مخالفان روابط دو کشور کاملاً هوشیار است.

وی امضای بیانیه مشترک در پایان نشست کشورهای ساحلی دریای خزر را یک موفقیت بزرگ خواند و تأکید کرد: این بیانیه موجب نزدیکی بیشتر پنج کشور حاشیه دریای خزر خواهد شد.

کد خبر 34132

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز