همشهری آنلاین: استقلال و پرسپولیس یک بار دیگر به نتیجه مساوی رضایت دادند تا بیست و هفتمین مساوی تاریخ دیدارهای دو تیم رقم بخورد.

پیش از این در دیدارهای دو تیم پرطرفدار پایتخت استقلال در 20 مسابقه فاتح از میدان خارج شده، پرسپولیس نیز تنها 16 بار به این مهم نایل آمده و تساوی حاصل کار دو تیم در 26 بازی بوده‌است. [تاریخچه دیدارهای پرسپولیس و استقلال]

این بار اما شرایط کمی متفاوت بود. [دو عکس متفاوت] از شرایط خاص این باری که بگذریم و حال و هوایی که همیشه داشته است و پیش‌بینی آن را سخت می کند، در این فصل تیم ناصر حجازی به شدت به سه امتیاز این بازی احتیاج داشت و در حالی در رده دوازدهم جدول لیگ برتر قرار داشت که حریف قدیمی پس از چند سال دوباره چند هفته‌است که در صدر جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر قرار گرفته است.

عکس از واحد مرکزی خبر

افشین قطبی هم بسیار دوست داشت برای اولین بار که به عنوان سرمربی، دریی تهران را تجربه می‌کرد تمام امتیازات بازی را به دست آورد، شکست سپاهان نزدیک‌ترین رقیب پرسپولیس را هم که در نظر بگیریم به اشتیاق زیاد قطبی برای کسب تمام امتیازات این بازی پی خواهیم برد.

اما بر خلاف تمام آنچه که پیش‌بینی می‌شد روح احتیاط در بازی دربی پایتخت، که تنها سال پیش کمی از آن دور شده بود و بازی سنتی دو تیم کمی زیبا‌تر شده بود دوباره همه چیز را خراب کرد؛ دربی شصت و سوم سرد بود و بی‌روح و تنها نکته مثبتی که داشت دو گل آن بودند.

دربی شصت و سوم مساوی به پایان رسید

نیمه اول

در دقایق اولیه بازی هم می‌شد حدس زد این بازی در شان دربی تهران نخواهد بود. در این دقایق تنها یک بار استقلال به کرنر رسید و در دقیقه 5 پرسپولیس یک فرصت نصف و نیمه گل‌زنی داشت. تا دقیقه 10 بازی در میانه میدان دنبال می‌شد و تنها پرسپولیس کمی در کناره‌ها متحرک‌تر نشان می‌داد. تا این که در دقیقه 16 خلیلی مهاجم پرسپولیس اولین فرصت گل‌زنی بازی را به دست آورد، اما طالب‌لو به خوبی این فرصت را از پرسپولیس گرفت. در دقیقه 17 پولادی از استقلال اولین کارت زرد بازی را گرفت.

در دقیقه 21 برهانی می‌توانست برای استقلال گل‌زنی کند که رودباریان این فرصت را از او گرفت. در دقیقه 24 نوبت پر سپولیسی‌ها بود که خودی نشان دهند. آن‌ها توسط نیکبخت یک گل به ثمر رساندند. ورزشگاه به یک باره منفجر شد اما داور خیلی زود همه را سر جای خود نشاند. نیکبخت توپ را با دست گرفته بود که نتیجه آن رد شدن گل پرسپولیس و یک کارت زرد برای نیکبخت بود. در دقایق 30 تا 40 بازی استقلال دو موقعیت گل‌زنی داشت که یکی را ضربه آکروباتیک برهانی خراب کرد و دیگری را که از معدود حرکات تیمی در نیمه اول بود مدافعان پرسپولیس بی‌ثمر گذاشتند.

تا دقیقه 44 همه چیز همان‌قدر سردرگم و خسته کننده ادامه پیدا می‌کرد تا این که برهانی از کمند دفاع پرسپولیس گذشت و در موقعیت تک به تک با رودباریان قرار گرفت. این بهترین موقعیت گل‌زنی بازی در نیمه اول بود که برهانی باز هم نتوانست از آن استفاده کند. نیمه اول بدون گل به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم را پرسپولیس با نفوذ عالی پژمان نوری شروع کرد. نوری به یک باره به سمت دروازه استقلال یورش برد و اگر دفاع استقلال به هشیاری توپ او را به کرنر نفرستاده بود اولین گل بازی برای پرسپولیس ثبت می‌شد. در آن سوی میدان این بار نوبت مجیدی بود تا در دقیقه 51 با نفوذ عالی خود استقلال را صاحب گل‌‌زنی کند.

اما این بار مدافعان پرسپولیس به داد تیم رسیدند و سپهر حیدری توپ مجیدی را به کرنر فرستاد. بازی همچنان بدون تب و تاب ادامه داشت تا این که به یک باره امید روانخواه با شوت سنگین و از راه دور دروازه پرسپولیس را فرو ریخت. پس از این گل پرسپولیس به آب و آتش می‌زد تا نتیجه را مساوی کند اما دفاع مستحکم استقلال اجازه نفوذ به مهاجمان پرسپولیس را نمی‌داد و پرسپولیس به ناچار مجبور به ارسال توپ‌ به روی دروازه استقلال شد که آن هم چندان نتیجه‌ای برای این تیم نداشت.

در دقیقه 62 اعتراض‌های برهانی که در این بازی درگیری زیادی با نصرتی داشت برای او یک کارت زرد به ارمغان آورد. اعتراض‌ها به کنار زمین هم کشیده شد و داور اسپانیایی بازی صمد مرفاوی مربی تیم استقلال را میدان بازی اخراج کرد.

در دقیقه 67 پرسپولیس اولین تعویض بازی را انجام داد؛ آقایی جای خود را به فاطمی داد. استقلال هم که تلاش زیادی می‌کرد تا نتیجه بازی را حفظ کند بازی تاخیری را در دستور کار خود قرار داد و تمام برنامه‌های خود برای رسیدن به یک گل دیگر را به ضد حملات که اتفاقا به خوبی آن‌ها را پیاده می‌کرد ختم کرد.

در دقیقه 72 این بار نوبت استقلال بود تا تعویض اولش را انجام دهد. در این دقیقه سعید لطفی به جای امید روانخواه به بازی رفت تا استقلال تحت هر شرایطی نتیجه بازی را حفظ کند. اما این دوباره تیم استقلال بود که می‌توانست گل دوم خود را بزند. جباری در دقیقه 78 بازی به راحتی چند بازیکن پرسپولیس را از پیش رو برداشت اما رودباریان توانست ضربه او را دفع کند.

باقری که چند موقعیت گل‌زنی برای پرسپولیس خلق کرده بود در دقیقه 80 می‌توانست اولین گل این تیم را به ثمر برساند؛ باقری با یک کنترل سینه بسیار زیبا توپ به کناره دروازه استقلال برد اما نتوانست از سد طالب‌لو که بسیار شجاعانه خود را در برابر مسیر توپ قرار داد بگذرد.

پرسپولیسی‌ها اما زود این موقعیت گل از دست رفته را فراموش کردند چون خلیلی بالاخره در دقیقه 84 موفق شد با یک ضربه سر زیبا دروازه استقلال را باز کند و دربی شصت و سوم با به تساوی بکشاند.

پس از این گل پرسپولیس اشتیاق بیشتر برای گل‌زنی داشت. اما استقلال هم با وارد کردن علیزاده به زمین به جای پولادی در دقایق تلف شده بازی که از سوی داور 4 دقیقه اعلام شده بود نشان داد نمی‌خواهد بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

آخرین موقعیت گل‌زنی بازی را هم همین مهاجم تازه‌وارد برای استقلال ایجاد کرد که نزدیک بود با یک پرتاب بلند اوت و اشتباه مدافعان پرسپولیس گل دوم استقلال را به نام خود ثبت کند.

اما توپ ارسالی او پس از برخورد با سر مدافعان پرسپولیس در دهانه دروازه در دستان رودباریان قرار گرفت و این گونه دربی شصت و سم هم با نتیجه مساوی به پایان رسید.

کد خبر 33934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز