سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

حمید هامون: تا قبل از سال ۲۰۰۹ میلادی، هیچ‌وقت پرنده‌ای را پرت نمی‌کردیم! البته هنوز هم در واقعیت پرت نمی‌کنیم، اما در دنیای بازی‌های کامپیوتری، به یک پرت‌کننده‌ی حرفه‌ای پرنده‌ها تبدیل شده‌ایم!

دوچرخه شماره ۸۳۴

آن‌قدر خوب و دقيق پرتش مي‌كنيم كه طراح بازي‌اش هم نمي‌تواند!

«ياكو ايسالو»، طراح فنلاندي بازي‌هاي كامپيوتري است كه حوالي سال 2009 ميلادي، ايده‌ي بازي مشهور پرندگان خشمگين به ذهنش رسيد.

يك ايده‌ي ساده براي يك بازي ساده. داستان از آن‌جا شروع مي‌شود كه پرنده‌ها در حال نگه‌داري از تخم‌هايشان هستند كه حواسشان به يك پروانه‌ي زيبا پرت مي‌شود و خوك‌هاي بدجنس تخم‌هايشان را مي‌دزدند. پرندگان خشمگين مي‌شوند و به مبارزه‌ با خوك‌هاي بدجنس مي‌روند. يك بازي پرتابي كه در بين بازي‌هاي لمسي، اتفاقي خاص و متفاوت به‌حساب مي‌آمد.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

«ياكو ايسالو»، طراح بازي پرندگان خشمگين

 

 بازي پرندگان خشمگين بعد از چندماه طراحي توسط يك تيم چهار نفره در شركت «روويو» توليد شد، اما به واسطه‌ي شركت «چيلينگو» به بازار عرضه شد. اما اين بازي آن‌قدر زود به موفقيت رسيد كه تنها يك سال بعد شركت روويو به يكي از بزرگ‌ترين و قدرتمندترين شركت‌هاي توليد بازي‌هاي كامپيوتري تبديل شد.

آن‌چنان كه حتي افراد مشهور و سرشناس هم از جذابيت اين بازي در امان نمانده‌اند و معتاد اين بازي شده‌اند؛ از «پل گاسكوئين» ستاره‌ي سابق فوتبال تا «ديويد كامرون»، نخست‌وزير انگليس!

از آن‌زمان تا حالا شركت روويو 50 بازي كامپيوتري توليد كرده، اما بدون شك، هيچ‌كدام به موفقيت مجموعه‌ي 16 بازي پرندگان خشمگين كه در هفت سال اخير توليد شده نرسيده‌اند.

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

 

جالب است بدانيد نسخه‌ي آزمایشی بازی پرندگان خشمگین برای سيستم‌عامل اندروید در طول سه هفته بیش از یک میلیون‌بار بارگذاری شد. ضمن اين‌كه در سال 2011 ميلادي، 20 نوع اسباب‌بازي مختلف هم از اين پرندگان ساخته و به بازار عرضه شدند.

عجيب‌تر از موفقيت اين بازي، مخالفان آن هستند! اين بازي مخالفاني دارد كه با نام «قاتلان روويو» (Rovio Killer) فعاليت مي‌كنند و عجيب‌تر اين‌كه تعدادي از اهالي اين گروه، آزمايش‌كنندگان بازي‌هاي شركت روويو هستند كه در بين آن‌ها نفوذ كرده‌اند تا نقص‌هاي بازي را برطرف كنند!

 

دوچرخه شماره ۸۳۴

 

گفتني است از حدود دو سال قبل، مدير اجرایی شرکت روويو در گفت‌وگو با مجله‌ي سرگرمی «ورایتی» اعلام كرد که این شرکت با چندین شرکت هالیوودی در حال مذاکره است تا این بازی پرطرفدار را به یک انيميشن بلند سینمایی تبديل كنند.

همان زمان، تريلر شبيه‌سازي‌شده‌ي اين انيميشن که همين  شرکت فنلاندی آن را تولید کرده بود، در یوتیوب بیش از پنج میلیون بازدید داشت و نويد روزي را مي‌داد كه پرندگان خشمگين بر پرده‌ي نقره‌اي سينما هم به‌اندازه‌ي قاب جادويي گوشي‌هاي لمسي بدرخشند.

کد خبر 337181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha