شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

۳۰ سال ارتباط فیلمساز نامدار آمریکایی با راننده وفادارش امیلیو دِالساندرو در مستند سینمایی «اس برای استنلی است» به تصویر کشیده می‌شود.

سینما جهان

به گزارش همشهري، اين فيلم مستند كه نخستين‌بار سال گذشته ميلادي در جشنواره رم به نمايش درآمد و بسيار مورد توجه قرار گرفت، در بازار فيلم جشنواره برلين عرضه و به واسطه نام استنلي كوبريك فقيد خبرساز شده است. اس براي استنلي است به كارگرداني الكس اينفاسلي داستان 30سال دوستي كوبريك و اميليو را روايت مي‌كند و به واسطه دسترسي به آرشيوهاي شخصي راننده كارگردان سرشناس، بخش‌هايي ناشناخته از شيوه فيلمسازي و زندگي او را در معرض ديد و قضاوت علاقه‌مندان قرار مي‌دهد.

يكي از مديران شركت راي كام كه حق پخش مستند زندگي راننده كوبريك را بر عهده دارد، درباره علاقه مردم به آن چنين مي‌گويد: «همه آنها كه به سينما علاقه دارند بايد هر فيلمي را ببينند كه نوري به زندگي خالق «دكتر استرنج‌لاو» و «غلاف تمام‌فلزي» مي‌تاباند. فيلمي كه اينفاسلي ساخته تصويري غيرمعمول و بسيار شخصي از يك نابغه ارائه مي‌دهد و داستاني كاملا انساني روايت مي‌كند.» كوبريك در مدت حدود 5دهه فعاليت در سينما تنها 13 فيلم ساخت و با وجود بارها نامزدي اسكار، تنها يك‌بار در رشته جلوه‌هاي ويژه آن را برد. او 7مارس 1999 در 70سالگي در انگلستان از دنيا رفت.

کد خبر 324969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha