شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱
۰ نفر

فیلم سینمایی «جنگ‌های ستاره‌ای: نیرو بیدار می‌شود» در پنجاهمین روز اکران در سینماهای آمریکا و کانادا مرز فروش ۹۰۰ میلیون دلار را پشت سر گذاشت و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در منطقه آمریکای شمالی لقب گرفت.

سینما

به گزارش همشهري، فروش جهاني هفتمين فيلم از مجموعه جنگ‌هاي ستاره‌اي در پنجاه و سومين روز اكران بين‌المللي به 2ميليارد دلار رسيد تا اين فيلم استوديو ديزني پس از 2فيلم جيمز كامرون، سومين فيلم پرفروش تاريخ در بازار بين‌المللي باشد. «آواتار» با 2ميليارد و 780ميليون دلار در صدر اين فهرست است و پس از آن «تايتانيك» با 2ميليارد و 190ميليون دلار قرار دارد.

پيش از اين تصور مي‌شد نيرو بيدار مي‌شود به كارگرداني جي جي آبرامز به راحتي بتواند از پس تايتانيك برآيد و رقابتي سخت با آواتار براي تكيه زدن به صدر جدول داشته باشد. اكران اين فيلم براي هشتمين هفته پياپي در بيش از 2هزار سينماي آمريكا ادامه دارد و انتظار مي‌رود تا چند هفته آينده هم تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده آن كاهش نيابد.

«شواليه تاريكي» در 2008براي 9هفته در بيش از 2هزار سينما روي پرده بود و «تك‌تيرانداز آمريكايي» 12هفته اين ركورد را در اختيار داشت. جنگ‌هاي ستاره‌اي: نيرو بيدار مي‌شود بسياري از ركوردهاي تاريخ سينما را شكسته و همچنان در همين مسير گام برمي‌دارد اما بعيد است به اين سادگي‌ها به ركورد 2ميليارد و 780ميليون دلاري آواتار برسد.

کد خبر 324210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha