به دهه‌ی فجر نزدیک می‌شویم و برنامه‌های متنوعی در گوشه و کنار شهر برگزار می‌شود. در این‌جا، اخبار مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی این دهه را در سال ۹۴ به اطلاع شما می‌رسانیم.

دوچرخه شماره ۸۲۰
  • مسابقه‌ي بازي رايانه‌اي

اگر به بازي‌هاي رايانه‌اي علاقه داريد، حتماً در نخستين جشنواره‌ي بازي‌هاي رايانه‌اي شركت كنيد. این جشنواره هم‌زمان با دهه‌ي فجر انقلاب اسلامی، به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداري تهران و فرهنگ‌سراهای فناوری اطلاعات و رسانه برگزار می‌شود. محل برگزاري جشنواره هم فرهنگ‌سرای رسانه است.

 به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه، ثبت نام اين جشنواره از اول بهمن‌ آغاز شده است و مسابقه‌ها از 10 بهمن شروع خواهد شد.

هاشم مربوط، كارشناس فرهنگي فرهنگ‌سراي فناوري اطلاعات دراين‌باره به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «ثبت نام، هم به شكل حضوري و هم از طريق سايت انجام‌پذير است. گروه‌هاي مختلف سني از جمله نوجوانان مي‌توانند در اين مسابقه شركت كنند.»

او درباره‌ي بازي‌ها اين‌طورتوضيح مي‌دهد: «در اين دوره، بازی‌های «پي‌اي‌اس16» (PES16) و «فيفا16» (FIFA16) با محور فوتبال به همراه بازی‌های گلدن‌کاپ و ارتش‌های فرازمینی اجرا مي‌شود.

گفتني است كه دو بازي اخير، از بازی‌های رایانه‌‌ای داخلی هستند که سال گذشته رونمایی شدند و مورد توجه نسل جوان قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان در هر رشته، از 10 تا 20 بهمن‌ به میزبانی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداري تهران به رقابت می‌پردازند.»

 در نشست معاونان و مدیران ارشد سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران از پوستر نخستین دوره‌ي جشنواره‌ي بازی‌های رایانه‌ای، تهران‌کاپ رونمایی شد. علاقه‌مندان براي ثبت نام مي‌توانند به‌نشانی fhnews.ir مراجعه  کنند.

 

  • دهه‌ي فجر و كانون پرورش فكري

كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به مناسبت دهه‌ي فجر در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و ‌هنري (خيابان حجاب) به‌اجراي تئاتر رايگان براي مدارس، رونمايي از تازه‌هاي نشر، برپايي نشست‌هاي تخصصي و نمايش رايگان فيلم‌هاي پويا نمايي در سينما كانون (خيابان خالداسلامبولي) مي‌پردازد و البته برنامه‌هايي هم براي مراكز خود تدارك ديده و برنامه‌ي ويژه‌‌اي هم در روز 22 بهمن در چهارراه ولي‌عصر‌عج برگزار خواهد كرد.

برنامه‌ي مراكز شامل کارگاه‌هاي قصه‌گویی، کاردستی، نمایش خلاق، کولاژ، کارگاه ادبی و کارگاه نقاشی است.  هم‌چنین برای روز 22 بهمن برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان در  روز راه‌پیمایی در نظر گرفته شده که شامل سرود، نمایش، موسیقی و کارگاه‌های هنری، ادبی و فرهنگی است.

 

  • جشنواره‌ي هنرهاي تجسمي

به مناسبت دهه‌ي فجر، هشتمين جشنواره‌ي هنرهاي تجسمي فجر در مؤسسه‌ي فرهنگي‌هنري صبا (خيابان برادران مظفر) برگزار مي‌شود. طی دو مرحله ارزیابی آثار رسیده به هشتمین جشنواره‌ي بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، ۲۰۵ اثر و پروژه هنری برای حضور در نمایشگاه انتخاب شده است.

گفتني است هشتمین جشنواره‌ي بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از 9 بهمن تا 17 اسفندماه سال جاری به دبیری مجتبی آقایی برگزار می‌شود.

کد خبر 323094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha