همشهری آنلاین: دومین کارگاه آموزشی روش‌های تشریح و حفاظت از چوب‌های تاریخی با هدف انتقال دانش، تجربه و مهارت در زمینه روش‌های شناسایی آثار چوبی به همت پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

wood

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، از رویکردهای این کارگاه آموزشی ارایه اطلاعات فنی در زمینه ویژگی‌ها و آناتومی چوب به ویژه در چوب‌های تاریخی، ارایه روش‌های درمان و کاربرد عملی استحکام بخش‌ها برای حفاظت از چوب و بررسی معایب و محاسن آنها خواهد بود.

این کارگاه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار فرهنگی - تاریخی و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور از تاریخ 4 تا 6 آبان ماه سال 1394به مدت 3 روز در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

موضوعات آموزشی این کارگاه در قالب 2 سر فصل شامل مباحث شناخت چوب و مباحث حفاظت چوب ارایه می‌شود.

نوشین طغرایی عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مهین سهرابی عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا (س)، محسن محمدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان، برسابه سالک آزاد کارشناس ارشد پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی اساتید این دوره آموزشی هستند.

آخرین مهلت ثبت نام و شرکت در این کارگاه آموزشی 27 مهرماه سال 1394 است و علاقمندان می‌توانند برای دریافت شرایط ثبت نام به بخش فراخوان سایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری (www.richt.ir) مراجعه کنند.

کد خبر 308597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha