یکشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات بهداشتی عراق روز شنبه ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) اعلام کردند، شیوع احتمالی وبا باعث مرگ چهار نفر درشهر بغداد شده است که جمعیت‌های آسیب‌پذیر مهاجر ساکن در آن به آب پاک دسترسی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، به احتمال زياد این مرگ و میرها که در منطقه ابوغریب در نزدیکی بغداد رخ داده‌اند، مربوط به شیوع وبای گزارش‌شده در هفته پيش است.

رفیق العراجی، سخنگوی وزارت بهداشت عراق گفت: «ما هفته گذشته اعلام کردیم که ۱۲ مورد وبا در ابوغریب و نجف (شهر شیعه‌نشین در جنوب بغداد) شناسایی شده است.»

او گفت: «از آن هنگام به بعد، موارد دیگری از بیماری در ابوغریب ظاهر شده‌اند، و دلیل شیوع بیماری پاك نبودن آب آشاميدني است.»

عراجی توضیح داد: «برخی از افراد آب را به طور مستقیم از رودخانه فرات و چاه‌هامی‌نوشند. آب رودخانه به علت اینکه سطح آن بسیار پایین رفته است، آلوده است.»

 او گفت: «چهار مورد مرگ در ابوغریب در میان موارد مشكوك به ابتلا به وبا رخ داده است.» و افزود که نتایج رسمی آزمایش‌ها بر روي اين افراد به زودی مشخص خواهد شد.

او گفت، وزیر بهداشت از بیمارستان منطقه ابوغریب بازدید کرده است، و کارکنان پزشکی بیشتری به منطقه فراخوانده شده‌اند و یک اتاق بحران برای مقابله با شیوع بیماری تشکیل شده است.

آخرین مورد شیوع ثابت‌شده وبا در عراق در سال ۲۰۱۲ باعث مرگ چهار نفر در منطقه خودمختار کردستان در شمال این کشور شد.

کد خبر 307918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha