همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین دستاورد جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در خارج کشور، نهادسازی فرهنگی است؛ موضوعی که سال‎ها جزو آمال بسیاری از نهادهای فرهنگی در کشور بوده اما اینک این جشنواره در آن پیشرو و موفق است.

دکتر علی جنتی

به گزارش ايرنا، دكتر علی جنتی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، فرهنگ اهل بیت (ع) و به ویژه فرهنگ و تعالیم حضرت رضا (ع) را پشتوانه فرهنگ عمومی و سرچشمه جوشان سبک زندگی ایرانی اسلامی دانست و گفت: صداقت و راستگویی، وفای به عهد، انفاق و بخشش، همدلی و همزبانی، آرامش و مدارا، صبر و شکیبایی، قناعت و صرفه‌جویی، مهربانی، ادب و احترام، همه فضایلی هستند که در کوران تضاد میان سنت و مدرنیته و متأثر از تهاجمی که از مسیر رسانه‌های نوپدید به صورت نرم و خزنده انجام می‌شود، ضعیف‌تر می‌شوند و آه و افسوس دوستداران فرهنگ ایرانی اسلامی را به آسمان می‌برند.

جنتی تصریح کرد: بی‌تردید تأسی و رجعت به فرهنگ و آموزه‌های دینی، مسیر ترمیم چنین گسست‌هایی است و جشنواره بزرگ امام رضا (ع) با گام‌های مؤثری که در حوزه سبک زندگی و ترویج فرهنگ رضوی برمی‌دارد، بخشی از این مسؤولیت خطیر را برعهده دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های بارز جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: جنبه‌های مردمی و خودجوش جشنواره از جنبه‌های سازمانی و دولتی آن پیشی گرفته است؛ بی اغراق می‌توان جشنواره امام رضا را مردمی‌ترین رویداد فرهنگی کشور به شمار آورد.

وزیر ارشاد گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در سیزدهمین دوره خویش شاهد ارتقای برخی بخش‌ها و گسترش کمی و کیفی، به ویژه در بخش دانشگاهی است و استقبال کم‌نظیر دانشگاه‌ها و دانشجویان از این جشنواره، گویای این نفوذ فرهنگ رضوی در قشر جوان و تحصیلکرده است.

کد خبر 305186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha