مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
۰ نفر

برنامه‌های دهه کرامت امسال، از ۱۴ مرداد در جای‌جای پایتخت آغاز می‌شود تا شمیم رضوی در آسمان تهران بپیچد.

برگزاري جشن‌هاي دهه كرامت به‌عنوان مهر هشتم و با محوريت مساجد و مشاركت مناطق به همراه برگزاري مراسم سخنراني، مولودي و آذين‌بندي از ديگر برنامه‌هايي است كه در طول اين دهه در بيش از 1200مسجد برگزار خواهد شد.
مجتبي عبداللهي، معاون امور اجتماعي فرهنگي شهردار تهران در گفت‌وگو با همشهري در اين‌باره تصريح كرد: دهه اول‌ ماه ذي‌القعده در فاصله بين ولادت كريمه اهل‌بيت حضرت معصومه(س) و ولادت حضرت امام رضا(ع) مقارن با برپايي جشن‌ها، آيين‌ها و شاد‌باش شيعيان و قدوم مواليد نوراني اين دهه است.

دهه كرامت امسال نيز از فردا 14مرداد‌ماه با سالروز ميلاد با سعادت كريمه اهل‌بيت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر آغاز مي‌شود و تا 24مرداد‌ماه كه ميلاد نوراني امام مهرباني‌ها حضرت رضا(ع) است، ادامه خواهد داشت. به گفته معاون شهردار تهران، شهرداري تهران به‌عنوان عضو شوراي مركزي دهه كرامت كشور، مسئوليت كميسيون تهران و كلانشهرهاي اين شورا را نيز بر عهده دارد كه بر همين اساس اميدواريم دهه كرامت سال‌جاري در سراسر كشور با شور و نشاط بيشتري برگزار شود. در اين دهه ويژه‌برنامه‌هايي براي دختران موفق در محله‌هاي تهران و دختران و خانواده‌هاي بي‌بضاعت شهر تهران اجرا ‌ مي‌شود كه جشنواره شهر‌دخت بر همين اساس اجرا خواهد شد. در مجموع بيش از 1500مسجد و 220بوستان منتخب ميزبان اين جشن‌ها خواهد بود.

آنگونه كه عبداللهي به همشهري گفته، ايستگاه‌هاي منتخب مترو با بر‌پايي نمايشگاه‌هاي فرهنگي و ايستگاه‌هاي فرهنگي به ارائه خدمات به شهروندان مي‌پردازند. در اين بخش بيش از 1200 غرفه فرهنگي هنري در مناطق 22گانه در بوستان‌ها و مساجدي كه در طرح داستان تابستان هستند، به ارائه خدمات خواهند پرداخت. از سويي مسابقات ورزشي جام كرامت درمحله‌هاي تهران، جشنواره بادبادك‌ها و بسياري از برنامه‌هاي ديگر براي بزرگداشت اين دهه طراحي و اجرا مي‌شود. وي افزود: در شهريور‌ماه نيز بزرگداشت دهه ولايت يعني از عيد سعيد قربان تا عيد سعيد غديرخم را خواهيم داشت و در نهايت با پاسداشت هفته دفاع‌مقدس در هفته اول مهر‌ماه برنامه‌هاي تابستان را به پايان مي‌بريم.

عبداللهي خاطرنشان كرد: ارائه خدمات پزشكي رايگان به شهروندان، جشن‌هاي روز و كارگاه‌هاي آموزشي و نشست‌هاي تخصصي با موضوع بلوغ دختران و مهارت‌هاي زندگي، برپايي نخستين دوره جشنواره شهردخت در منطقه 6، برپايي مسابقات ورزشي محله ها با عنوان جام كرامت، تخفيف 50درصدي كليه مراكز ورزشي پايتخت براي خانواده‌ها و برپايي جشنواره بادبادك‌ها و ايستگاه‌هاي فرهنگي ويژه كودكان و نوجوانان در 10ايستگاه منتخب مترو از برنامه‌هاي ديگر اين دهه در تهران است. همچنين برج ميلاد و مجموعه عباس‌آباد جشن‌هاي بزرگ دهه كرامت را در طول اين دهه به همراه فضا‌سازي‌ محيطي برگزار خواهند كرد. در بخش گردشگري نيز برگزاري تورهاي گردشگري قم و جمكران ويژه نيازمندان با محور سراي محلات و تورهاي تهرانگردي با مقصد نهايي حرم حضرت عبدالعظيم حسني و امامزاده صالح اجرا خواهد شد.

کد خبر 342013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha