مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان باغ‌وحش دیترویت برای کاهش هزینه‌های دفع زباله، پروژه ساخت یک هضم‌کننده زیستی غول‌پیکر را در دستور کار دارند.

تولید برق از مدفوع حیوانات باغ‌وحش

به گزارش ایسنا، باغ‌وحش دیترویت آمریکا مملو از حیوانات مختلف است که سالانه 400 تا 500 تن کود یا سایر زباله‌های آلی تولید می‌کنند. مسئولان این باغ‌وحش مجبورند سالانه هزاران دلار برای جمع‌آوری و دفع این زباله‌ها هزینه کنند.

اما طرح جدیدی برای حل مشکل این باغ‌وحش ارائه شده است که در آن، فضولات حیوانی جمع‌آوری شده و برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

طرح بدون زباله (waste-free) شامل یک هضم‌کننده زیستی است که از میکروارگانیسم‌ها برای شکستن مواد آلی و تولید گاز غنی از متان استفاده می‌کند.

گازهای تولید شده توسط سیستم برای نیرودهی مجموعه عظیم سلامت حیوانات Ruth Roby این باغ‌وحش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این هضم‌کننده زیستی همچنین اقدام به تولید کمپوست برای فضای سبز محل نگه‌داری حیوانات، باغ‌ها و فضای سبز عمومی به مساحت 125 هکتار می‌کند که باعث صرفه‌جویی سالانه 70 تا 80 هزار دلاری در هزینه‌های انرژی و 30 تا 40 هزار دلاری هزینه‌های دفع زباله می‌شود.

ساخت این هضم‌کننده زیستی غول‌پیکر از ماه ژوئن (تیرماه) آغاز شده و تا اوایل اکتبر (مهرماه) به اتمام خواهد رسید. هزینه ساخت این سیستم بالغ بر1.1 میلیون دلار اعلام شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه، باغ‌وحش دیترویت به نخستین باغ‌وحش مجهز به سیستم زیستی دفع فضولات حیوانی در آمریکا تبدیل خواهد شد.

از دیگر طرح‌های در دست اجرا برای استفاده از فضولات حیوانی می‌توان به طرح ایالت مریلند برای استفاده از کود مرغی اشاره کرد. در این ایالت سالانه بیش از 294 میلیون کیلوگرم کود مرغی تولید می‌شود.

محققان برای کمک به کاهش میزان آلودگی محیط و استفاده بهینه از ذخایر بالای کود مرغی، پروژه 200 میلیون دلاری را آغاز کرد‌ه‌اند که شامل ساخت نیروگاهی برای تبدیل فضولات مرغ به انرژی الکتریکی است.

فضولات مرغ در یک فرآیند هضم بی‌هوازی، توسط میکروب‌ها بلعیده شده و متان تولید می‌کنند که این امر می‌تواند برای تولید برق مورد استفاده قرار بگیرد. بقایای فضولات جداسازی شده و تبدیل به کود مایع یا سایر محصولات کشاورزی مفید خواهند شد.

کد خبر 296154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha