مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک باشگاه ورزشی در بریتانیا از انرژی که ورزشکاران برای سوزاندن چربی‌های خود در باشگاه صرف می‌کنند برای تأمین انرژی برق خود استفاده می‌کند.

وقتی سوزاندن چربی در باشگاه برق تولید می‌کند

به گزارش مهر، باشگاه ورزشی خانه کادبری در کانگرسبری بریستول اولین باشگاه ورزشی در دنیا است که مجهز به تجهیزات تولید انرژی برای دستگاه‌ها و ساختمان خود است.

این باشگاه برای 42 دستگاه ورزشی فناورانه هزینه قابل توجهی پرداخت کرده است، این دستگاه‌ها می‌توانند از انرژی ورزشکاران برای تأمین انرژی باشگاه و خود دستگاه‌ها استفاده کند.

وقتی که کاربر با این دستگاه ورزش می‌کند انرژی افزایش یافته و پس از آن که انرژی به حد کافی رسید صفحه نمایشگر دستگاه روشن می‌شود و انرژی مازاد آن برای تأمین انرژی ساختمان به کار می‌رود.

هر کدام از این دستگاه‌ها برای تأمین برق یک لامپ 100 وات کفایت می‌کنند اما با استفاده از فناوری ویژه و موادی با اصطکاک اندک مصرف انرژی تردمیل‌ها تا 30 درصد کاهش یافته است.

کاربران همچنین می‌توانند این دستگاه‌های فناورانه ورزشی را به تلفن هوشمند خود متصل کنند تا رکوردهای ورزشی خود را ثبت و دنبال کنند.

جیسون اتون مدیر عامل این باشگاه اظهار داشت که نصب دستگاه‌هایی که انرژی را به صورت اقتصادی مصرف می‌کنند هم برای کاربران و هم برای ما دارای مزیت‌های بیش‌تری است.

این باشگاه آخرین نوع فناوری برحسب طراحی، ثبات‌پذیری، قابلیت اتصاد و عملکرد بهینه زیست مکانیکی در میان باشگاه‌های ورزشی و سلامتی است. از همه مهم‌تر ما سطح مصرف انرژی باشگاه را کاهش داده‌ایم که این امر برای محیط زیست بسیار مناسب است.

ایده اصلی این باشگاه استفاده از انرژی افراد چندان هم جدید نبوده است. یک باشگاه در فضای باز در شهر هال انگلستان، از سال 2011 تاکنون از دستگاه‌های خود برای تأمین نور ال‌ای‌دی باشگاه استفاده می‌کند.

کد خبر 233311
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز