شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

تنها سرنخ پلیس از جوانی که با مدارک جعلی ۵۰۰میلیون تومانی از حساب مردی در پایتخت برداشت کرده، تصویری از اوست که دوربین مداربسته بانک ضبط کرده است.

متهم

اواسط بهمن سال گذشته با شكايت مردي كه مدعي بود از حساب بانكي‌اش 500ميليون تومان سرقت شده است، تحقيقات پليس براي كشف راز اين سرقت شروع شد. اين مرد مي‌گفت زماني كه براي انجام كاري به بانك رفته بود، متوجه شده كه پولي در حسابش نيست؛ حال آنكه 500ميليون تومان موجودي داشته است.

با شكايت اين مرد تيمي از مأموران اداره 13پليس آگاهي تهران وارد عمل شده و در بررسي‌ها متوجه شدند كه برداشت ميليوني توسط جواني صورت گرفته كه خودش را صاحب حساب معرفي كرده بود. اين جوان با جعل اوراق هويتي متعلق به مالباخته راهي بانك شده و خودش را به‌جاي او معرفي كرده و در نهايت توانسته بود 500ميليون تومان از حسابش برداشت كند.

در ادامه كارآگاهان با بررسي تصاوير دوربين مداربسته بانك موفق شدند تصويري از چهره‌ جوان جاعل به‌دست آورند. كارمند بانك مي‌گفت كه اين جوان مدارك شناسايي كامل صاحب حساب و اطلاعات دقيقي از حساب او داشت و به همين دليل وي حرف او را باور كرده و در نهايت 500ميليون تومان را در اختيارش قرار داده است. از آنجا كه احتمال مي‌رفت جاعل حرفه‌اي از آشنايان مالباخته باشد، تصوير او در اختيار وي قرار گرفت اما صاحب اصلي حساب مدعي شد كه جوان جاعل را نمي‌شناسد و تا حالا او را نديده است.

در چنين شرايطي مأموران خود را برابر يك كلاهبرداري پيچيده ديدند كه ظاهرا از سوي مجرمي كاملا حرفه‌اي صورت گرفته بود. مركز اطلاع‌رساني پليس آگاهي تهران بزرگ با انتشار اين خبر اعلام كرد: در بررسي بانك اطلاعاتي پليس هيچ سرنخي از جاعل حرفه‌اي به‌دست نيامد و به همين دليل قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش چهره متهم فراري را صادر كرده و از كساني كه او را مي‌شناسند يا اطلاعاتي از مخفيگاهش دارند خواسته است اطلاعات خود را از طريق شماره تماس 51055513 در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران قرار دهند.

کد خبر 292460

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha