همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که همچنان شمار مبتلایان به ویروس ابولا در کشورهای واقع در غرب قاره آفریقا در حال افزایش است.

به گزارش ايرنا، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: در حالی که ما مشغول آزمایش واکسن‌های ضد ویروس ابولا هستیم، شمار قربانیان این ویروس کشنده در حال افزایش است.

این سازمان بین‌المللی خاطرنشان کرد که بر اساس آخرین آمارها، تا کنون آمار ابتلای 23 هزار و 253 نفر به این نوع ویروس ثبت شده است که 9 هزار و 380 نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند كه 488 نفر از این قربانیان از جمله کادر پزشکی بوده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: هفته گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در کشور گینه در مقایسه با هفته‌های گذشته کاهش یافت و طی این مدت تنها مبتلا شدن 52 نفر به این ویروس ثبت شد که این نشان می‌دهد تب این نوع ویروس در گینه در حال فروکش کردن است.

در حال حاضر سه هزار و 108 نفر در گینه به این نوع ویروس کشنده مبتلا شده‌اند.

از زمان شیوع بیماری ابولا در مارس 2014، انجمن صلیب سرخ در گینه تلاش زیادی کرده است تا شایعات و افسانه‌های پیرامون این بیماری را رد کند.

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، انجمن‌های هلال احمر، انجمن صلیب سرخ گینه و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از گروه‌های مدافع حقوق بشر، دولت‌ها و رسانه‌ها خواسته‌اند به انتشار پیام‌هایی در ارتباط با این بیماری و نحوه در امان ماندن از آن ادامه دهند.

کد خبر 287722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha