شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی نخستین آزمایش خونی که به سرعت می‌تواند ابتلا به ویروس مرگبار ابولا را نشان دهد، تایید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، سازمان بهداشت جهانی اعلام كرد كه هر چند صحت این آزمایش خون کمتر از روش‌های موجود تشخیص ابولا است، اما نتیجه این آزمایش در مقایسه با آزمایش‌های فعلی که 12 تا 24 ساعت طول می‌کشد تنها در 15 دقیقه مشخص می‌شود.

برای انجام این آزمایش جدید نیازی به سیستم‌های مجهز نیست و می‌توان آن را با تجهیزات بهداشتی کوچکتر یا در واحدهای سیار و در مناطق دورافتاده انجام داد.

در آزمایش فعلی برای شناسایی اجزای ژنتیکی ویروس، خون را باید در آزمایشگاه مورد تجزیه و بررسی قرار داد. اما در آزمایش جدید، خون برای بخش متفاوتی از ویروس آزمایش می‌شود. این آزمایش جدید خون در غرب آفریقا توانسته تا 92 درصد موارد ابتلا به ابولا را به درستی شناسایی کند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، در صورت امکان می‌توان نتایج حاصل از این آزمایش سریع خون را با آزمایش‌های دقیق بیشتر تایید کرد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که همچنان شمار مبتلایان به ویروس ابولا در کشورهای واقع در غرب قاره آفریقا در حال افزایش است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آخرین آمارها تا کنون آمار ابتلای 23 هزار و 253 نفر به این نوع ویروس ثبت شده است که 9 هزار و 380 نفر از این مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

تا کنون بیش از 9 هزار نفر در غرب آفریقا به دلیل ابتلا به ابولا جان خود را از دست دادند. بیشترین موارد ابتلا به ابولا در سه کشور سیرالئون، گینه و لیبریا دیده شده است.

در سال ۲۰۱۴ نیز با انتشار مجدد این ویروس که از گینه شروع شد و به کشورهای همسایه سیرالئون و لیبریا گسترش یافت حدود ۴۰۰ نفر جان خود را از دست دادند. این بزرگترین مورد شیوع ابولا از نظر موارد ابتلا، آمار مرگ و پراکندگی جغرافیایی به حساب می‌آید.

کد خبر 287812

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha