همشهری آنلاین: خانواده راشل کوری، فعال مقتول امریکایی، دادگاه عالی اسرائیل را به دلیل مقصر ندانستن ارتش رژیم تل آویو در قتل این فعال محکوم کرد.

خانواده راشل کوری حکم دادگاه عالی اسرائیل را محکوم کرد

در 16 مارس 2003 ، راشل کوری 23 ساله در حالی که تلاش می‌کرد مانع تخریب خانه فلسطینی‌ها در نوار غزه شود توسط یک بولدوزر نظامی اسرائیل زیر گرفته و کشته شد.

دادگاه عالی اسرائیل روز پنجشنبه ضمن رد درخواست خانواده کوری برای تجدید نظر، حکم تبرئه ارتش صهیونیستی از همه تخلفات را صادر کرد. این حکم بحث برانگیز در سال 2012 توسط دادگاه بدوی صادر و از سوی خانواده کوری به چالش کشیده شده بود.

خانواده کوری روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: «خانواده ما ناامید شده اما متعجب نشده است. با این حال، روشن است که تصمیم به تایید حکم اوت 2012 دادگاه بدوی، به مثابه حکم مصونیت قضایی نیروهای نظامی اسرائیل در مواقعی است که مرتکب بی‌عدالتی و نقض حقوق بشر می‌شوند.»

در این بیانیه آمده است: «با وجود این حکم، خانواده کوری تاکید دارد که راه درستی را در مطرح کردن این پرونده در پیش گرفته بود.»

خانواده کوری در این بیانیه تاکید کرد: «نه تنها از دولت امریکا بلکه از جامعه بین المللی می خواهیم از قربانیان نقض حقوق بشر حمایت کنند. با مصونیت از مجازات به مقابله بپردازند و از اصول اساسی عدالت بین المللی پشتیبانی کنند.»

مرگ غم انگیز راشل، بسیاری از فعالان بین المللی حقوق بشر را برای رفتن به نوار غزه ترغیب کرد؛ نواری که از سال 2007 تحت محاصره بی‌رحمانه اسرائیل قرار گرفته است.

رژیم اسرائیل از یک سو خانه‌های فلسطینی‌ها را تخریب می کند و از سوی دیگر برای اسرائیلی‌ها واحدهای مسکونی غیرقانونی در سرزمین های اشغالی فلسطین می‌سازد.

ساخت شهرک‌های اسرائیلی در فلسطین اشغالی و تداوم شهرک سازی مانعی عمده در به ثمر رسیدن تلاش‌ها برای ایجاد صلح در خاورمیانه است.

از زمان اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه غربی و بیت المقدس در سال 1967 ، بیش از نیم میلیون اسرائیلی در بیش از 120 شهرکی که از سوی رژیم اسرائیل به طور غیرقانونی ساخته شده است، زندگی می‌کنند.

کد خبر 287065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha