همشهری آنلاین: ده‌ها صهیونیست در حمله موشکی روز چهارشنبه حزب الله لبنان به یک کاروان بزرگ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه برکه النقار در مزارع شبعا کشته و زخمی شدند.

حزب اله انتقام قنیطره را گرفت

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این عملیات ابتدا چند خودروی صهیونیستها با موشک ضد زره هدایت شونده هدف قرار گرفت. بلافاصله پس از آنکه نیروهای دیگر صهیونیستها به منطقه اعزام شدند، حزب الله آنها را آماج حملات خمپاره ای خود قرار داد .

در این عملیات 17 نظامی صهیونیست کشته و شماری هم زخمی شدند . کانال دوم تلویزیون اسرائیل تاکید کرد فرمانده یکی از گردانهای تیپ نیروهای ویژه از جمله کشته شدگان است.

برخی خبرگزاریها از به اسارت گرفته شدن یک نظامی صهیونیست در عملیات روز چهارشنبه حزب الله خبر می دهند . ارتش اسرائیل از تکذیب این خبر خودداری کرده است .

در پی حمله امروز حزب الله لبنان هواپیماهای رژیم صهیونیستی برخی مناطق جنوب لبنان را بمباران کردند که با پاسخ موشکی نیروهای مقاومت روبرو شد .

حزب الله لبنان اعلام کرد این عملیات بخشی از پاسخ تجاوز صهیونیستها به قنیطره است . هفته گذشته در تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره در سوریه 6 نیروی حزب اله و یک افسر سپاه پاسداران به شهادت رسیدند . این افراد بعنوان مسشاران نظامی در سوریه مشغول بودند .

حزب اله تاکید کرده است عملیات شبعا ، پایان حوادث اخیر نخواهد بود .

رسانه های صهیونیستی: عملیات امروز بیسابقه بود

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، رسانه های رژیم صهیونیستی با انتشار خبر عملیات امروز حزب الله در منطقه شبعا آنرا بی سابقه و پیچیده توصیف کردند.

این رسانه ها از وحشت نظامیان اسرائیلی در این منطقه خبر دادند.

رسانه های اسرائیلی تاکید کردند حزب الله با شلیک موشک در مزارع شبعا ثابت کرد برای رویارویی گسترده آمادگی دارد.

حفاظت نظامی ارتش اسرائیل مانع از انتشار اطلاعات جزئی مربوط به عملیات امروز در مزارع اشغالی شبعا می شود.

استقبال گروههای لبنانی و فلسطینی از عملیات حزب الله

عملیات پیروز حزب الله لبنان در منطقه اشغالی شبعا با واکنش گسترده گروههای لبنانی و فلسطینی مواجه شد.

هیئت علمای لبنان تاکید کرد: عملیات قهرمانانه حزب الله ثابت کرد گزینه مقاومت بهترین گزینه در برابر اشغالگران است.

سخنگوی حماس هم بر حمایت این جنبش از عملیات امروز حزب الله تاکید کرد. سامی ابوزهری گفت: نظامیان اشغالگر همچنان باید تاوان حمله به قنیطره را بدهند.

کمیته مقاومت فلسطین ، جنبش جهاد اسلامی فلسطین ، جبهه خلق برای آزادی فلسطین و جبهه دموکراتیک فلسطین هم عملیات پیروز حزب اله را تبریک گفتند .

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، عملیات امروز حزب الله لبنان علیه نظامیان رژیم صهیونیستی در مزارع اشغالی شبعا را افتخار آمیز و غرورآفرین توصیف کرد.

یوسف الحساینه گفت: ما عملیات حزب الله را در مزارع شبعا تبریک می گوییم. این عملیات پاسخی به تجاوزگری مکرر اسرائیل به ملت های لبنان و فلسطین و سوریه است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی:به عملیات حزب الله پاسخ می دهیم

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در واکنش به عملیات بزرگ حزب الله در مزارع اشغالی شبعا گفت: ارتش اسرائیل برای اقدام آماده است.

نتانیاهو اعلام کرد: ما به این عملیات پاسخ می دهیم و همه باید آنچه را که در غزه روی داد به یاد داشته باشند. در جنایت صهیوینستها در غزه بیش از دو هزار نفر از جمله 800 کودک به شهادت رسیدند.

حمله امروز حزب الله با حضور نتانیاهو در این منطقه هم زمان بوده است و شبکه ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد:« نتانیاهو بلافاصله سدیروت را به مقصد تل آویو ترک کرد تا در نشستی با وزارت جنگ حاضر شود تا عملیات امروز حزب الله و شرایط امنیتی منطقه را بررسی کند.»

کد خبر 285697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha