هشمهری آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی از احتمال تغییر در سهمیه بندی بخش کشاورزی به دلیل آغاز فصل برداشت خبر داد.

به گزارش فارس محمد رضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه علنی امروز(سه شنبه 16 مرداد) مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سهمیه‌بندی بنزین باعث ایجاد مشکلات برای کشاورزان شده به‌طوری که آنها در فصل برداشت نمی‌توانند محصولات خود را جابجا کنند، گفت: ما بررسی‌های لازم را انجام و به ستاد مربوطه پیشنهادهایی دادیم و منتظر تصمیم آنها هستیم که در صورت نیاز بیشتر بخش کشاورزی به بنزین، در سهمیه آنها تجدید نظر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان در جابجایی محصولات خود مشکل ندارند اظهار داشت: وانت بارها کار حمل و نقل محصولات کشاورزی را انجام می‌دهند و با توجه به سهمیه بندی این خودروها مشکلی پیش نمی‌آید، اما عده‌ای قصد دارند تا از این فضا استفادهای دیگری داشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی با رد این مطلب که ضایعات مواد غذایی به خاطر سهمیه بندی بنزین افزایش یافته، اظهار داشت: در فصل تابستان محصولات کشاورزی تابستانه، در بازار موجود است و فکر نمی‌کنم کمبودی وجود داشته باشد.

اسکندری در پاسخ به این سؤال که برای اولین بار برنج‌های وارداتی در بازار شمال کشور که معدن برنج است مشاهده می‌شود، آیا شما برای تغییر این روند با وزارت بازرگانی رایزنی نمی‌کنید؟ گفت: کشور ما به برنج وارداتی نیاز دارد و باید ما به التفاوات برنج وارد شود که وزارت بازرگانی تنظیم کننده این امر است.

وی تصریح کرد: البته بعضی از مسئولین استانهای شمالی دنبال گرفتن سهمیه واردات برنج برای شهرهای مرزی هستند که با این امر مخالفت شد.

کد خبر 28414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز