بیستمین نمایشگاه مطبوعات، امسال با شعار «رسانه؛ آزادی مسئولانه» از هفدهم آبان‌ماه، در مصلای امام خمینی (ره) کار خود را آغاز کرد. امسال۴۴۰ روزنامه، مجله، نشریه، رسانه، خبرگزاری و... در بیستمین نمایشگاه مطبوعات حضور داشتند.

دوچرخه

در اين نمایشگاه، 32روزنامه، 20خبرگزاری، 80رسانه‌ي آموزشی و تخصصی، چهار تشکل مطبوعاتی، 54رسانه‌ي سیاسی‌ و اقتصادی،58 نشریه‌ي عمومی و خانوادگي، هفت رسانه‌ي غیرفارسی زبان، 37رسانه‌ي فرهنگی و هنري، 37رسانه‌ي کودک و نوجوان، 24موسسه‌ي مطبوعاتي، 41نشریه‌ي استانی، هفت رسانه‌‌ي ورزشی، 22رسانه‌‌ي دين و انديشه، 26 رسانه‌‌ي كسب و كار و 12روابط‌عمومي حضور داشتند.

در اين دوره قرار شد نشريه‌ها، موضوع‌بندي داشته باشند و و تا حد ممكن نشريه‌هاي هرحوزه در كنار هم  غرفه بگيرند. بنابراين بيش‌تر  37 نشريه و رسانه‌ي ويژه‌ي كودك و نوجوان يا رسانه‌هاي درباره‌ي اين گروه سني، در كنار هم و در انتهاي راهروي شماره‌ي 16 شبستان حضور داشتند و شما مي‌توانستيد آن‌ها را يك‌جا ببينيد.

امسال علاوه بر دوچرخه و سه‌چرخه، نشريه‌هاي اتل و متل، باران، پوپك، تين‌اِيجِر، چكاوك، خانه‌ي نوجوان، دوست خردسالان، دوست كودكان، دوست نوجوان، رشد كودك، رشد نوآموز، رشد دانش‌آموز، رشد نوجوان، رشد جوان، سروش خردسال، سروش كودكان، سلام بچه‌ها، سنجاقك، شاپرك، شاهد كودك، شاهد نوجوان، قاصدك، قطره، قلك، كوله‌پشتي، كيهان بچه‌ها، لَدِر، نارنگي، نبات، نبات كوچولو و همشهري بچه‌ها، به‌عنوان نشريه‌هاي ويژه‌ي خردسالان، كودكان و نوجوانان و نشريه‌هاي ماهنامه‌ي كودك، انشا و نويسندگي، شهرزاد و هم‌چنين خبرگزاري پانا از بين رسانه‌‌هاي درباره‌ي اين گروه سني در نمايشگاه حضور داشتند و مي‌توانستيد از آن‌ها بازديد كنيد و به آن‌ها سر بزنيد.

غرفه‌ي دوچرخه و سه‌چرخه شاید خیلی از راهروی اصلی دیده نمي‌شد، اما جوینده، یابنده بود و راحت پیدايش  مي‌كرديد. امسال هم  مي‌توانستيد در غرفه‌ي دوچرخه و سه‌چرخه با اعضای تحریریه‌‌ گفت‌وگو كنيد يا در سه مسابقه‌ی «خاطره‌ي يك روز عجيب!»، «عكس من و دوچرخه!» و «نامه‌اي براي آينده...» كه براي 21 تا 71ساله‌ها درنظر گرفته‌شده شركت كنيد.

در اولين روز نمايشگاه، دو نوجوان به نام‌ مریم و ساغر مهمان غرفه‌ي دوچرخه بودند. دو دوست هم‌کلاسیِ اول دبیرستاني‌كه بعد از ساعت مدرسه به نمايشگاه آمده بودند. ساغر گفت: «من نمایشگاه مطبوعات را خیلی دوست دارم. پارسال که برگزار نشد، خیلی ناراحت شدم.» مریم هم همین نظر را دارد و ادامه می‌دهد: «ما همیشه دوچرخه می‌خوانیم و نمایشگاه تنها جایی است که می‌توانیم نویسنده‌های آن را ببینیم. البته در این‌جا با مجله‌های دیگر هم آشنا می‌شویم.»

راستي در بخش کودک و نوجوان غرفه‌ي مجله‌ي «همشهری بچه‌ها» هم از بازديدكنندگان كودك دعوت می‌كرد تا نقاشي بكشند.

در بخش روزنامه‌هاي بزرگ‌سال هم، غرفه‌ي روزنامه‌ي همشهری با لوگوی قرمز و سفیدش از دور پیدا بود. دورتادور آن راهنماياني  نشسته‌ بودند و درباره‌ي مجله‌ها، ضمیمه‌ها و برنامه‌های مختلف همشهری اطلاعات مي‌دادند.

در بخش جنبي نمايشگاه هم نمايشگاه عكس «فرياد غزه»، نمايشگاه عكس «قاب‌هاي بهشتي» و نمايشگاه عكس‌هاي ورزشي بازي‌هاي آسيايي را مي‌توانستيد ببينيد. يك اتفاق جالب و جذاب هم اين است ‌كه مسئول آی‌‌تی بیستمین نمایشگاه مطبوعات، امیرحسین عمادی مي‌گفت: «تمامی غرفه‌داران با توجه به شرایطی که دارند می‌توانند از اینترنت نمایشگاه مطبوعات به شکل رایگان استفاده کنند و آن را در اختیار خبرنگاران خود نیز قرار دهند.»

او  گفت: «براي بازدید‌کنندگان این دوره از نمایشگاه مطبوعات هم این تسهیلات فراهم شده است و بازدیدکنندگان بدون هیچ‌گونه محدودیتی می‌توانند از اینترنت واي‌فاي نمايشگاه استفاده کنند.» گفتني است كه اين نمايشگاه تا 23 آبان ادامه داشت.

کد خبر 278341

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha