مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶
۰ نفر

از برگزاری ۲۳مین دوره نمایشگاه رسانه های ایران ۶ سال می گذرد و حالا که ۲۴مین دوره آن برگزار شده، اصحاب رسانه هر چه در چنته داشته اند به میدان آورده اند تا برپایی دورهمی متفاوت و پر و پیمان دلتنگی و حسرت چندین ساله آنها را خوب بشوید و ببرد.

نمایشگاه

همشهری آنلاین- رابعه تیموری:اینجا مصلی امام خمینی (ره) است و انواع رسانه‌های دیجیتال و مکتوب و سایر فعالان رسانه‌ای گرد هم آمده‌اند تا بیست و چهارمین دوره نمایشگاه رسانه‌های ایران را برگزار کنند. گزارش زیر نقل رویدادهایی است که در گوشه کنار این نمایشگاه جریان دارد و حاشیه‌های آن به شمار می‌آید. برای تماشای متن این نمایشگاه تا پایان روز چهارشنبه می‌توانید به مصلی سرکی بکشید:

بیشتر بخوانید:نمایشگاه مطبوعات ایران آغاز به کار کرد

در همه غرفه‌ها هیاهوی خوشایندی جریان دارد و هر بازدیدکننده‌ای که از مقابل غرفه‌ها می‌گذرد، به دیدن چهره‌های خندان خوشامدگوی صاحبان غرفه‌ها بی‌اختیار پا کند می‌کند. از ظاهر اغلب غرفه‌ها و حتی هیبت غرفه‌داران می‌توان حدس زد که در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنند، اما شکل و شمایل غرفه صفحه اقتصاد که در همسایگی غرفه «کوچه باغ هنر و اندیشه» قرارگرفته، بیشتر از همسایه اش، به کوچه‌ای دلباز شباهت دارد.

در غرفه روزنامه اطلاعات کاغذهای کاهی بسته‌بندی شده‌ای که آرشیو سال‌های دور این‌روزنامه است، مشتریانی فراوان دارد و برای روزنامه‌خوانان حال‌وهوای مطبوعات دهه ۵٠ را به خاطر می‌آورد. در گوشه‌ای از غرفه همشهری تعدادی از ادوات چاپ و نشر مطبوعات هم به چشم می‌خورد و نماینده‌هایی از بخش‌های تحریریه، فنی، چاپخانه و... حاضر به یراق هستند تا پرسش‌های بازدیدکنندگان را توضیحاتی مبسوط بدهند! انگار همه اعضای تحریریه خبرگزاری پانا با هم به نمایشگاه آمده‌اند. غرفه آنها هم طوری طراحی شده‌اند که به یک پاتوق نمایشگاهی ٤ روزه چندان شباهتی ندارد.

در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه سراسری رسانه چه می گذرد؟
عکاس: حامد خورشیدی

نام «اکومتر» فقط برای کسانی آشنا است که هیچ یک از اتفاقات فضای مجازی از نظر آنها دور نمی‌ماند. این رسانه تحلیلی دیجیتال به‌تازگی برای صحت‌سنجی اخبار اقتصادی منتشرشده در فضای مجازی متولد شده و به جمع رسانه‌های دیجیتال پیوسته است. تصویر اصغر نعمتی که روی پرده سیاه رنگ پشت غرفه روزنامه عصر ایرانیان چسبانده شده که مرداد امسال از دنیا رفته و هنوز داغ دل همکارانش تازه است.

روی پیشخوان غرفه‌ها تعداد کاغذهای تبلیغاتی رستوران‌های حوالی مصلی بیشتر از محصولات رسانه‌ای است و انگار صاحبان این غذاخوری‌ها روی رونق کسب‌وکار خود در زمان فعالیت نمایشگاه حسابی ویژه باز کرده‌اند. برنامه‌های سرگرم کننده غرفه‌های «کودک رسانه» که نمایشگاه برای مخاطبان کودک و نوجوان خود تدارک دیده، متنوع و جذاب است، اما گویا در جنباندن کودک درون مخاطبان بزرگسال نمایشگاه هم موثر بوده و تعداد زیادی از آنها درحالی‌که به موسیقی کودکانه گوش و دل سپرده‌اند، در حال بازی‌های دیجیتالی هستند.

در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه سراسری رسانه چه می گذرد؟

دست‌اندرکاران رسانه‌های فعال در مراکز استان‌ها حسابی خلاقیت به خرج داده‌اند و غرفه‌های آنها بیش از آن که به نمایشگاه رسانه شباهت داشته باشد، شبیه موزه‌های مردم‌شناسی و فرهنگ‌شناسی است. سردمدار این موزه‌های جذاب هم غرفه پایگاه هانا خبر است که از صنایع‌دستی تا رخت و لباس و سبک زندگی مردم استان‌های شمال و غرب کشور را تمام‌وکمال به نمایش گذاشته است.

کد خبر 833665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گزارش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha