پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیویورک اولین شهر جهان است که همه خدمات شهری و شهروندان را به صورت اینترنتی و دیجیتالی ارائه می‌دهد.

وای فای رایگان

خداحافظ تلفن‌های عمومی شهر نیویورک و سلام به یکی از بزرگترین تجربه‌های اینترنت (Wi-Fi ) كه به صورت يك طرح رايگان همگاني با سرعت گيگابيت، به عبارتي 100 برابر بيشتر از سرویس‌های موجود در24 ساعت شبانه روز به اجرا در آمده است.

ايجاد ایستگاه شارژ برای تلفن‌های مردم و ارائه سيم رابط صفحه نمایش لمسی برای دسترسی به خدمات شهری، جهت‌يابي و خيلي از خدماتي ديگر كه در اين طرح اجرا مي‌شود. نيويورك اولين شهر است كه همه خدمات خود را كاملا به صورت اينترنتي و ديجيتالي ارائه مي‌دهد.

شبكه خبري (The Verge‎) با اعلام اين خبر مي‌نويسد؛ همه ‎تلفن‌های عمومی شهر نیویورک برداشته می‌‌شوند و كيوسك يا پايگاه‌هاي جدیدی جایگزین آنها می‌شوند که اینترنت (Wi-Fi ) را 24 ساعت شبانه روز در دسترس شهروندان نيويورك قرار می‌دهند.

در اين پايگاه‌‌ها علاوه بر خدمات شهري و امکان تماس با اورژانس و پلیس، شهروندان مي‌توانند تلفن و خط اينترنت خود را بصورت رايگان شارژ كنند. هزینه‌هاي اين امكانات از بودجه پخش آگهی‌هاي شركت‌ها كه روی صفحه‌ها ومانيتورهاي بزرگ کنار كيوسك و پايگاه‌ها قرار دارند، تامین می‌شود.

كارشناسان اين طرح مي‌گويند كه با ادامه اجراي اين طرح تا 20 سال آینده، نزديك به 500 میلیون دلار شهرداری نیویورک سود مالي خواهد كرد.

گفته مي‌شود تا اواسط سال آینده تعداد پايگاه‌هاي خدماتي رايگان شهر نیویورک به 10 هزار پايگاه خواهد رسيد.

کد خبر 278300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha