سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در بین کل موارد ابتلا به ایدز که از سال ۶۵ تا کنون در کشور به ثبت رسیده، ۱۳.۴ درصد ناشی از روابط جنسی ناسالم بود که این رقم در سال ۹۲ به ۳۷.۹ درصد رسید.

ایدز

به گزارش ايسنا، اداره ایدز وزارت بهداشت در گزارشی، آخرین موارد ثبت شده ویروس HIV/AIDS در نیمه دوم سال 92 را اعلام کرد.

در این گزارش آمده است: بر اساس جدید‌ترین آمارهای جمع آوری شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات درمانی، تا اول فروردین ماه سال جاری، 27 هزار و 888 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS شناسایی شده‌اند که 88.7 درصد موارد ابتلا را مردان و 11.3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین 45.8 درصد از مبتلایان که سن زمان ابتلای آنها مشخص بوده، در گروه سنی 25 تا 34 سال قرار داشتند که بالاترین نسبت در بین گروه های سنی را به خود اختصاص می‌دهند.

در ادامه این گزارش به علل ابتلا به HIV/AIDS اشاره شده است. به طوری که در بین کل موارد ابتلا که از سال 65 تا کنون در کشور به ثبت رسیده‌اند، به ترتیب اعتیاد تزریقی 67.6، رابطه جنسی ناسالم 13.4 و انتقال ویروس از مادر به کودک 1.2 درصد بوده است.

این گزارش در مقایسه این آمار با مواردی که ابتلای آنها در سال 92 اعلام شده، می‌افزاید: اعتیاد تزریقی 45.7 درصد، برقراری روابط جنسی ناسالم 37.9 درصد و انتقال مادر به کودک 3 درصد موارد ابتلا را تشکیل داده است.

شایان ذکر است در 14.4 درصد از موارد شناسایی شده در سال گذشته راه انتقال ویروس نامشخص بوده و هیچ مورد جدید ابتلا از راه خون و فرآورده‌های خونی گزارش نشده است. ضمنا 70 درصد موارد شناسایی شده در این سال را مردان و 30 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 269378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha