شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین- مهدی تهرانی: یکی از شاخص‌ترین تولیدات دهه اخیر در ژانر محبوب انیمیشن؛ کارتون ژاپنی "باد می‌وزد" است. یک انیمیشن بیوگرافیک که با دیدن آن حتی می‌توان عاشق شد.

باد می وزد

هایائو میازاکی استاد برجسته و 75 ساله سینمای انیمیشن در خلق آخرین اثرش؛ فانتزی و تاریخ را کنار هم قرار‌داده است. "باد می‌وزد" که در کارنامه حرفه‌ای میازاکی یازدهمین فیلم انیمیشن او به حساب می‌آید یک درام انیمیشن بیوگرافیک در باره‌ی پسری است به نام "جیرو هوریکوشی" که بعدها یکی از معتبرترین مخترعین و طراحان هواپیما نام گرفت.

هواپیماهایی که عمدتا به اسم میتسوبیشی شناخته می‌شوند. پرنده‌هایی آهنی که ارتش ژاپن در جنگ و عملیات پرل هارپر در جنگ جهانی دوم از آنها علیه آمریکا استفاده کرد.

باد می وزد

با این همه تصور اینکه باد می‌وزد یک انیمشین جنگی باشد به کلی غلط است.

با دیدن این فیلم زندگینامه‌ای حتی می‌توانید عاشق شوید.

داستان از حدود سالهای 1914 در دورانی در ژاپن شکل می‌گیرد که این کشور با مشکلات فراوانی دسته و پنجه نرم می‌کرد.

در آن زمان بلایای طبیعی، رکود اقتصادی و بیکاری در کشور آفتاب آفتاب تابان بیداد می‌کرد و هنوز ژاپن با یک کشور امروزی و صنعتی فرسنگها فاصله داشت.

زندگی جیرو هوریکوشی (1903-1982) در انیمیشن باد می‌وزد یک روایت تاریخی و فانتزی ناب است که ممکن است بیننده با بسیاری از  داستانک‌هایش همذات پنداری عمیق نشان دهد.

این انیمیشن سادگی و پشتکار و عشق به خانواده و علم و دانش و همچنین عشق پاک به میهن را به زیبایی هرچه تمامتر وبدون هیچ گونه تعصبی نمایش می‌دهد.

نماهایی از انیمیشن ژاپنی باد می‌وزد

باد می وزد

 

باد می وزد

کد خبر 268846

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha