به ماه دوم تابستان رسیده‌ایم. خوش گذشته است؟ چه خبرها...اگر بگویید: «هیچ خبر...»، اما ما یک خبر تابستانی به شما می‌دهیم! یک خبر تابستانی نه، یک لقمه‌ی تابستانی برای شما... نوش‌ جان!

بفرمایید یک لقمه تابستان

برنامه‌ی اوقات فراغت تابستانی از سوی شهرداری منطقه‌ی یك تهران در چهار مدرسه‌ی راهنمایی دخترانه و پسرانه آغاز شده است.

به گزارش هفته‌نامه‌ی دوچرخه، بی‌نظیر سیاوشی، مدیر اداره‌ی کل آموزش شهروندی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه‌ی یك می‌گوید: «چهار مدرسه در منطقه‌ی یك انتخاب شده‌اند كه به‌عنوان پایگاه تابستانی فعالیت كنند تا دانش‌آموزان متوسطه‌ی دوره‌‌ی اول، به راحتی بتوانند از كلاس‌های تابستانی و برنامه‌های این مدارس استفاده كنند.»

او درباره‌ی جزئیات برنامه‌ها این‌طور توضیح می‌دهد: «كلاس‌های تفریحی، ورزشی، آموزش مسائل شهروندی مثل بازیافت، ترافیك، محیط زیست، امداد و نجات و... از جمله‌ برنامه‌های این مدرسه‌ها به‌شمار می‌آیند، اما مهم‌تر این كه پنج‌شنبه‌ها اردو برگزار خواهیم كرد؛ اردوهای تهران‌گردی، بازدید از ایستگاه‌های آتش‌نشانی و...»

 سیاوشی می‌گوید: «دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند روزهای فرد (یك‌شنبه، سه شنبه و پنج‌شنبه‌) در این كلاس‌ها شركت كنند.»

مدیر آموزش شهروندی شهرداری منطقه‌ی یك، هم‌چنین می‌گوید: «در هفته‌ی كرامت هم برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت و شركت در همه‌ی این كلاس‌ها رایگان است و شهرداری تهران مسئولیت و هزینه‌ی برگزاری این برنامه‌ها را برعهده دارد!»

این چهار مدرسه، مدرسه‌ی‌ پسرانه‌ی رسالت در محله‌ی چیذر، مدرسه‌ی مسعودیان در ولنجك، مدرسه‌ی راهنمایی دخترانه‌ی زرگر كاشانی در قیطریه و مدرسه‌ی راهنمایی شهید صادقی زعفرانیه هستند و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به‌این مدرسه‌ها مراجعه كنند.

* * *

عصرانه‌های فرهنگی

عصرانه‌های فرهنگی هم عنوان برنامه‌ای برای كودكان و نوجوانان در فصل تابستان است. این برنامه‌ها شامل نمایشگاه كتاب، نقاشی، بازی‌های سنتی و... كه از یك‌شنبه تا چهارشنبه‌ی هر هفته در فرهنگ‌سرای ملل (بوستان قیطریه) برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا آخر شهریور از این برنامه‌ها استفاده كنند.

کد خبر 268174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha