یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۵
۰ نفر

پگاه شفتی: یک مَثَل قدیمی هست که اصرار دارد بگوید، آسمان هرگز به زمین نمی‌رسد! با این‌حال اگر سری به دنیای فناوری بزنیم، می‌بینیم که این‌طورها هم نیست و در این دنیا، همه چیز به همه چیز می‌رسد، حتی آسمان به زمین!

دوچرخه

مدتی است که پرنده‌هایی آهنی، ظریف و سبک‌بال به نام «پهپاد»، در آسمان‌ها چرخ می‌زنند و کاربری از راه دور آن‌ها را هدایت می‌کند. این پهپادها زمانی فقط براي اهداف نظامی به‌کار مي‌رفتند اما، حالا هرکسی می‌تواند یک پهپاد با قیمتی نه‌چندان گران داشته باشد.

نشریه‌ی نشنال جئوگرافیك، ابتکار تازه‌ای در زمینه‌ي‌ اين فناوری به‌خرج داده است.

این نشریه به‌تازگی مسابقه‌ای برگزار کرده از بهترین عکس‌های هوایی که با كمك پهپادها، ماهواره‌ها یا هواپیماها و هلی‌کوپترهای پیشرفته گرفته شده است. «دراناستاگرام» (Dronestagram)، نام سایتی است که کاربران برای این مسابقه، عکس‌هایشان را در آن به نمایش گذاشتند. «اریک داپین» مؤسس این سایت درباره‌ی آن می‌گوید: «تمام این عکس‌ها از عمق آسمان برداشته شده‌اند و بعد به زمین رسیده‌اند و بله، کاربران ما آسمان را به زمین
 رسانده‌اند!»

نگاهی به این عکس‌ها که به‌دست هیئت داوری نشریه نشنال جئوگرافیک انتخاب شده‌اند، خالی از لطف نیست.

***

غروبی در جنوب فرانسه، مقام سوم

این عکس را یک پهپاد با دوربین پیشرفته‌اش گرفته است. این‌جا انسی، شهری در جنوب شرقی فرانسه است و خورشید در حال غروب. اما بخش دیگری از مسابقه هم عکس‌هایی بودند که توسط کاربران و دیگر بینندگان سایت به عنوان بهترین عکس انتخاب شدند.

دوچرخه

***

بر فراز عقاب، برنده

عكس این عقاب که دارد بر فراز پارک ملی بال در اندونزی پرواز مي‌كند، برنده‌ی مسابقه است. دوربین‌های با کیفیت، سوار بر پهپادهای نه‌چندان گران‌قیمت، تحول عظیمی در صنعت عکاسی و فیلم‌برداری ایجاد کرده است.

دوچرخه

***

آبشار کریستالی، مقام اول

این آبشار تامو است در مکزیک. یکی از شگفتی‌های طبیعت زیبای آمریکای لاتین. اما شهرت این آبشار 105متری، فقط به بلندی آن نیست، بلکه بیش‌تر شهرتش را مدیون آب شفاف و شیشه‌ای‌اش است که مثل جواهری درخشان از کوه فرو می‌ریزد. رنگین کمان در لحظه‌ی برداشتن این عکس خودنمایی می‌کند.

دوچرخه

***

نگاه کنید، پرنده‌ی آهنی، مقام دوم

 این عکس در مانیلا، فیلیپین گرفته شده است، درباره‌اش می‌گوید:«من و پهپادم در حال چرخ زنی در آسمان بودیم، که ناگهان متوجه شدم مردم چه‌قدر از دیدن پرنده‌ي آهنی من هیجان‌زده و خوشحالند. در آن لحظه چه کاری غیر از گرفتن این عکس از دستم برمی‌آمد؟»

دوچرخه

***

بندر و کلیسا، مقام دوم!

بازهم جنوب شرقی فرانسه. شهری ساحلی و کوچک. عکس نمایی از شهر، دریا و کلیسا ارائه می‌کند.

دوچرخه

***

آتش بازی بلغاری، مقام سوم

نمایی از ورزشگاهی در بلغارستان. در این ورزشگاه جشن صدمین سالگرد تأسیس دو تیم فوتبال محبوب برگزار می‌شود.

دوچرخه

 

کد خبر 266395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha