سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

بچه‌ها تابستان چه‌کاره‌اید؟ سفر می‌روید؟ کتاب می‌خوانید؟ فرصت بروز به ذوق و حس شاعرانه‌ی درونتان می‌دهید؟ به کلاس زبان و نقاشی و کامپیوتر و موسیقی و... می‌روید؟

ستاره بدهید، جایزه بگیرید

حالا اگر برای تعطیلات تابستان فكر كرده‌اید و جایی درست و حسابی هم برای هفته‌نامه‌ی دوچرخه گذاشته‌اید و می‌خواهید از فرصت روزهای گرم تابستان استفاده كنید و لذت ببرید، خوش به‌حالتان. بپرید وسط استخر تابستان و سه ماه حسابی زندگی كنید. اگر هم هنوز فكر نكرده‌اید كه خب، دارد دیر می‌شود، بجنبید دیگر.

از همین امروز فرصت دارید كیف كنید تا ۲۰ شهریور. چه‌جوری؟ خیلی ساده، شروع كنید به خواندن كتاب‌های داستان نوجوانانه‌ی ایرانی، به آ‌ن‌ها ستاره بدهید، نظرتان را در باره‌ی هر كتاب بنویسید و... تا بعداً براساس ستاره‌ها و نظر شما كتاب‌های برگزیده‌ی نوجوانان دوچرخه‌ای معرفی شوند.

* * *

چه كتابی بخوانیم؟

۱. فقط كتاب‌های داستان تألیفی را برای این مسابقه باید بخوانید.

۲. كتاب‌ها باید برای نخستین‌بار در سال‌های ۱۳۹۱ یا ۱۳۹۲ منتشر شده باشند. ( در شناسنامه‌ی هر كتاب معمولاً نوشته می‌شود كه این چاپ، چندمین چاپِ كتاب است.)

۳. دست‌كم باید سه كتاب برای شركت در این مسابقه بخوانید. اما هرچه بیش‌تر كتاب ‌بخوانید، احتمال برنده شدنتان بیش‌تر می‌شود.

* * *

هنگام خواندن كتاب و بعد از آن چه‌كار كنیم؟

۱. از همان اول یادتان باشد كه می‌خواهید درباره‌ی كتاب نظر بدهید. پس اگر لازم است كاغذ و قلم كنارتان باشد تا نكته‌های مهم را یادداشت كنید.

۲. مشخصات كتاب (نام كامل هركتاب، نام و نام‌خانوادگی نویسنده، نام ناشر یا ناشران كتاب، تعداد صفحه‌های كتاب و سال چاپ اول كتاب) را روی یك برگ كاغذ، در پنج سطر، زیر هم بنویسید.

۳. به هر‌كتاب می‌توانید از یك تا پنج ستاره، امتیاز بدهید. روی همان كاغذی كه در بند بالا گفتیم، زیر مشخصات، بنویسید كه به آن كتاب چند ستاره داده‌اید. بعد هم بنویسید كه از نگاه شما چرا آن تعداد ستاره به كتاب تعلق می‌گیرد؟

۴. بعد از ستاره‌دادن و نوشتن دلیل تعداد ستاره‌ها، نوبت به شخصیت اصلی داستان می‌رسد. در پنج سطر شخصیت اصلی داستان را معرفی كنید.

۵. و حالا گام پایانی، برای جذاب‌تر‌شدن كتاب، سه پیشنهاد بدهید تا به نویسنده ارائه شود.

* * *

جایزه‌ هم می‌گیریم؟

۱. بله، به تعدادی از شركت‌كنندگان كه كامل و دقیق شرایط مسابقه را رعایت كنند، جوایزی اهدا می‌شود.

۲. سه نفری كه بیش‌ترین تعداد كتاب را خوانده باشند، به شرط رعایت مقررات مسابقه، جدای از قرعه‌كشی، هدیه‌ می‌گیرند.

۳. شركت كنندگان در مسابقه، برای شركت در مراسم دعوت می‌شوند، تا اگر امكانش بود در این مراسم شركت كنند. كدام مراسم؟ راست می‌گویید این را هنوز نگفته‌ایم!

مراسم اهدای «لوح كتاب داستان برگزیده‌ی نوجوانان دوچرخه»، به نویسندگان و ناشران كتاب‌های برگزیده. امیدواریم بتوانیم این مراسم را در هفته‌ی كتاب برگزار كنیم.

* *‌ *

شرایط شرکت در مسابقه:

۱. مسابقه برای ۱۲ تا ۱۷ ساله‌هاست.

۲. مهلت شركت در این مسابقه تا پایان تیرماه ۱۳۹۳ است.

۳. آثاری که برای هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌فرستید، قابل برگشت نیست.

۴. لطفاً روی پاکت بنویسید مربوط به مسابقه‌ی «ستاره بدهید، جایزه بگیرید!».

۵. نشانی دقیق، شماره‌ی تلفن و کپی شناسنامه را فراموشی نکنید.

۶. آثارتان را به نشانى «تهران،‌ صندوق پستى: ۵۴۴۶-۱۹۳۹۵» براى هفته‌نامه‌ى دوچرخه، پست کنید.

کد خبر 263518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha