محیط زیست> جایی خواندم که هرتکه شیشه‌ای که توی خاک فرو می‌رود، خاک را زخمی می‌کند و خاک دردش می‌گیرد. جایی خواندم که پلاستیک و فلز قرن‌ها در طبیعت باقی می‌مانند و تجزیه نمی‌شوند.

من، انسان، نمی‌خوام خرابکار باشم

جایی خواندم که سن زمین بیش از چهارمیلیارد سال است، اما انسان تکامل‌یافته حدود ۲۰۰هزار سال است که روی زمین زندگی می‌کند. فقط ۲۰۰هزار سال! چه‌طور انسان توانسته در این مدت کوتاه زمین را این‌چنین تخریب کند؟

چرا این‌همه راه دور برویم؟ سواحل خزر، دریاچه‌‌ی ارومیه، دریاچه‌ی بختگان، چشمه‌های بادابسورت، جنگل‌ گلستان... همه‌ی این‌ها را ما خراب کرده‌ایم؟ چرا؟

شما سفیر محیط زیست هفته‌نامه‌ی دوچرخه هستید. اگر در به طبیعت سفر می‌کنید، مراقبش باشید؛ مراقب آب و درخت و خاک. شما سفیر محیط زیست دوچرخه باشید. در سفرتان به طبیعت آن را از زباله پاک کنید. با خودتان کیسه‌ی بزرگ زباله و دستکش داشته باشید و زباله‌ها را، به‌ویژه پلاستیک و شیشه و فلز را جمع کنید.

طبیعت را از زباله پاک کنید. همراهانتان را به پاکسازی طبیعت تشویق کنید و از مراحل جمع‌آوری زباله، مجموعه‌ی عکس یا تک‌عکس بگیرید و در مسابقه‌ی «من، انسان، نمی‌خواهم خرابکار باشم» شرکت کنید.

* *‌ *

شرایط شرکت در مسابقه‌:
----------------------------

۱. مسابقه‌ برای ۱۲ تا ۱۷ساله‌هاست.

۲. مهلت شرکت در مسابقه‌ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۳ است.

۳. آثاری که برای دوچرخه می‌فرستید، قابل برگشت نیست.

۴. لطفاً روی پاکت بنویسید مربوط به مسابقه‌ی «من، انسان، نمی‌خواهم خرابکار باشم».

۵. نشانی دقیق، شماره‌ی تلفن و کپی شناسنامه را فراموشی نکنید.

۶. آثارتان را به نشانى «تهران،‌ صندوق پستى: ۵۴۴۶-۱۹۳۹۵» براى هفته‌نامه‌ى دوچرخه، پست کنید.

کد خبر 253948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز