همشهری‌آنلاین: طوفان شدید در حالی دوباره در تهران وزدیدن گرفت که ساعاتی پیش هواشناسی از وقوع آن خبر داده بود.

طوفان شدید در تهران

به گزارش همشهري‌آنلاين، طوفان 16 خرداد ماه تهران نسبت به طوفان هفته گذشته از شدت و سرعت كمتري برخوردار است.

گفته مي‌شود سرعت اين طوفان 70 کیلومتر در ساعت است كه این طوفان همراه با گرد و خاک است.

ايسنا نيز نوشت: مهندس احد وظیفه - مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: طوفان از لحظاتی پیش در پایتخت آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود وزش این تندباد تا حدود نیم ساعت دیگر ادامه داشته باشد.

وی افزود: تا لحظه مخابره این خبر بیشترین سرعت وزش این طوفان در فرودگاه امام خمینی(ره) و مناطق جنوبی پایتخت 80 کیلومتر بر ساعت و فرودگاه مهرآباد 72 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر شنبه شاهد بارندگی در پایتخت باشیم.

مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز نسبت به وقوع طوفان در تهران و البرز هشدار داد و به ایسنا گفت: بر این اساس تمام نیروها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش هستند.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها طوفان فعلی در پایتخت از استان قزوین آغاز شده و پس از عبور از استان البرز از غرب وارد تهران شده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سرعت این طوفان کمتر از طوفان قبلی تهران باشد.

حسن عباسی - میدر روابط عمومی اورژانس تهران در این خصوص به ایسنا گفت: از زمان بروز طوفان تا لحظه مخابره این خبر تماسی مبنی بر محبوس شدن کودکی خردسال در زیر آوار در منطقه فلاح تهران به اورژانس گزارش شد ولی هنوز مشخص نیست که این ریزش آوار به دلیل وزش باد رخ داده باشد.

حسین درخشان - سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از آماده‌باش نیروهای امدادی در 3 استان قزوین، البرز و تهران خبر داد و گفت: طبق اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان نسبت به آماده‌باش امدادگران در این استان‌ها اقدام شد اما تا کنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی این طوفان دریافت نشده است.

وی از شهروندان خواست از ترددهای غیرضروری تا پایان طوفان خودداری کنند.

کد خبر 261655

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha