شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

گزارش> با فراگیرشدن اینترنت پرسرعت و باوجود گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های مختلف اجتماعی، آدم‌های زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند، اما بعضی از آدم‌ها، به‌خصوص نوجوان‌ها و جوان‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی موافق‌اند و بعضی، به‌خصوص مادر و پدرها مخالف.

شبکه‌های مجازی و والدین نگران

در کلاس اول دبیرستان با بعضی از دوستانم این پرسش را مطرح کردم که آیا در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند یا نه و به نظرشان چرا بیش‌تر خانواد‌ه‌ها از این فعالیت‌ها نگرانند.

پاسخ دوستانم را بخوانید:

منصوره: بله، برای سرگرمی و وقت‌گذرانی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارم و به نظرم پدر و مادرها به‌دلیل اين‌كه خبرهای خوبی از این شبکه‌ها نمی‌شنوند، با آن مخالف‌اند.

محدثه: برای ارتباط با دوستانم استفاده می‌کنم. چون در این فضاها می‌شود بدون هزینه پیغام گذاشت. پدر و مادرها فکر می‌کنند از طریق اینترنت ارتباط‌ها بیش‌تر می‌شود و بچه‌ها ممکن است با کسانی که نباید، ارتباط برقرار کنند.

فاطمه: وقت کافی برای فعالیت در این شبکه‌ها را ندارم. حوصله‌شان را هم ندارم! سیستم ایمنی بعضی از کامپیوترها درست کار نمی‌کند و ممکن است کامپیوتر هک شود و اطلاعات شخصی آدم به‌دست افراد سودجو بیفتد.

آوا: من خیلی کم می‌روم، آن هم برای سرگرمی. اما بعضی از مادر و پدرها به اين شبکه‌ها اعتماد ندارند و فکر می‌کنند ممکن است روی آینده‌ی بچه‌ها تأثیر منفي بگذارد.

نظر شما چیست؟ والدین شما هم با فعالیت در فضاهای مجازی مشکل دارند؟

صبا باهو، ۱۵ ساله

خبرنگار افتخاري هفته‌نامه‌ی دوچرخه از ورامین

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۴۵

عكس: محمدحسين نادعلي از خرم‌آباد

کد خبر 261368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha