سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

ترجمه‌ی عباس تربن: توانایی‌های زیادی هست که در زندگی به آن نیاز داری. البته داشتن دانش سرهم‌کردن موتور یک ماشین یا نوشتن یک برنامه‌ی کامپیوتری هم می‌تواند در جای خود مفید باشد، اما تو می‌توانی بدون دانستن این‌ها باز هم خوشحال و موفق باشی.

اما توانایی‌های دیگری هستند که کاملاً مفید و ضروری به‌نظر می‌رسند؛ مثلاً در دنیای امروز بدون توانایی خواندن یا نوشتن یا استفاده از کامپیوتر نمی‌توان چندان کاری از پیش برد. در این مطلب با توانایی‌هایی آشنا می‌شویم که برای موفقیت در هرحرفه‌ای و در هر‌جای دنیا به آن‌ها نیاز خواهیم داشت.

* * *

اولویت‌بندی و مدیریت زمان

موفقیت، نتیجه‌ی کارهای مفید و مؤثر است. اما  کارهای مفید هم وابسته به این تشخیص هستند که در چه زمانی آن‌ها را انجام بدهی؛ یعنی توانایی تشخیص کار مهم از کار غیرمهم در هرلحظه.

* *‌ *

داشتن فضای تمیز و مرتب

آدم‌های موفق سیستمی دارند که چیز مورد نیازشان را در زمان لازم پیدا می‌کنند. وقتی آدم نامنظمی باشی، مجبوری کلی وقت برای پیداکردن شماره‌ی تلفن، نشانی ای‌میل و... صرف کنی که تمرکزت را به‌هم می‌زند.

* * *

تحلیل اطلاعات

ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم. تو باید بتوانی این‌همه اطلاعات را دسته‌بندی و مرتب کنی و اطلاعات باارزش را از بی‌ارزش جدا کنی.

* * *

تصمیمات منطقی و آگاهانه

تصمیم‌گیری یعنی انجام‌دادن کارها براساس اطلاعات موجود. تصمیم‌گیری سریع و واکنش سریع بر این اساس کمک می‌کند تا کارها را درست انجام بدهی.

* * *

ارتباط‌گیری مؤثر

ذهن دیگران را نخوان و دیگران را هم مجبور نکن ذهن تو را بخوانند، در عوض با آن‌ها ارتباطی شفاف بگیر. بیش‌تر مشکلات و سوءتفاهم‌ها ریشه در ارتباط‌گیری ناموفق دارد.

* * *

مدیریت مالی ابتدایی

جامعه‌ی مدرن با بده بستان‌های مالی گره خورده. پول به تو امکان می‌دهد سقفی بالای سر و  غذایی روی میز داشته باشی. بنابراین باید حساب و کتاب دخل و خرج و پس‌اندازت را داشته باشی.

* * *

نوشتن و نت‌برداری حرفه‌ای

کلمه‌هایی که روی کاغذ بیایند، هیچ‌وقت گم نمی‌شوند. در ضمن توانایی نوشتن در نت‌برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و کمک بزرگی به تو می‌کند.

* * *

مهارت جست‌وجوی آنلاین

لازم نیست که همه‌چیز را در دنیا بدانی، اما باید از این توانایی برخوردار باشی که بتوانی به‌سرعت و به‌راحتی چیزی را که به آن نیاز داری پیدا کنی. موتورهای جست‌وجوی قوی مثل گوگل می‌توانند هر اطلاعاتی را درباره‌ی هرچیز و هرکس به تو بدهند.

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۸

کد خبر 256523
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز