تلویزیون> وحید پورافتخاری: همیشه تعطیلات نوروزی، فرصت مناسبی برای تماشای سریال‌های تلویزیون و فیلم‌های سینمایی است که بدون نگرانی از امتحان و مدرسه، فیلم و سریال ببینیم.

دو هفته، روبه‌روی تلویزیون

فرقی هم نمی‌کند کجا باشیم؛ در خانه، در میهمانی یا حتی در سفر هم کلاه‌قرمزی و سریال‌های خوب نوروزی را از دست نمی‌دهیم.

امسال نوروز پرباری هم در شبکه‌های مختلف تلویزیون داشتیم. سریال‌های موفق امسال، «کلاه‌قرمزی۹۳»، «پایتخت۳»، خیلی از مخاطبان را در تعطیلات نوروزی پای تلویزیون نشاند و نظرهای مثبت و منفی‌ای را در پی داشت. فکر کردیم بد نیست به سراغ چندنفر از نوجوان‌های هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ برویم و نظر آن‌ها را درباره‌ی سریال‌ها و فیلم‌هایی که در طول تعطیلات نوروزی دیده‌اند، بپرسیم.

* * *

غزل محمدی، ۱۶ساله از تهران، در تعطیلات نوروز سریال‌های پایتخت۳ و کلاه‌قرمزی را تماشا می‌کرده و می‌گوید: «پایتخت را دنبال می‌کردم، چون سری‌های قبلی‌اش را هم دیده بودم. اما به نظرم امسال کیفیت پایتخت پایین آمده بود. درباره‌ی کلاه‌قرمزی هم باید بگویم شخصیت‌های کلاه‌قرمزی هم زیادتر شده بودند و خود کلاه‌قرمزی در کار کمرنگ شده بود.» غزل از فیلم‌های اکران نوروزی، فیلم «خط ویژه» را هم دیده و می‌گوید: «خط ویژه، ماجرای جالب و خوبی داشت، اما بازی‌ بازیگرها به نظرم مصنوعی بود.»

مریم رضایی، ۱۶ساله از تهران، معتقد است کلاه‌قرمزی مثل همیشه عالی بوده است. او درباره‌ی سریال‌های «خوب، بد، زشت» و پایتخت۳ می‌گوید: «به نظرم این سریال‌ها در بازیگری، فیلم‌نامه و کارگردانی از بقیه‌ متمایز بودند، اما سریال «خوب، بد، زشت»، نتوانست خیلی مرا جذب کند. درباره‌ی پایتخت۳ هم باید بگویم که نقش باباپنجعلی و سارا و نیکا، خیلی کم‌رنگ‌تر از قبل شده بود.»

شادی کردبچه، ۱۵ساله از تهران هم معتقد است: «پایتخت۳ و کلاه‌قرمزی هردو بهتر از پارسال بودند و ورود شخصیت‌های جدید به کلاه‌قرمزی برایم جذاب بود.»

فاطمه صدیقی، ۱۷ساله از تهران، نتوانسته هیچ‌کدام از فیلم‌های اکران نوروزی را ببیند، اما می‌گوید دوست دارد حتماً فیلم «چ» را ببیند. او درباره‌ی سریال‌های نوروزی معتقد است: «پایتخت۳، نسبت به قبل پیشرفت کرده بود و سریال خوبی شده بود. کلاه‌قرمزی هم هنوز خوب است و هنوز دوست دارم تماشایش کنم. شخصیت‌های کلاه‌قرمزی بیش‌تر شده‌اند و به‌نظرم این زیاد خوشایند نیست.»

پدرام شاکری‌نوا، ۱۷ساله از آمل هم می‌گوید: «سریال پایتخت، آموزنده و خنده‌دار است، اما به‌نظرم پایتخت۳ ضعیف‌تر از قبل شده بود. کلاه‌قرمزی هم مثل قبل خوب بود و به نظرم کیفیتش تغییری نکرده بود.»

مریم دانشور، ۱۷ساله از تهران، فیلم «خط ویژه» را در سینما دیده و به‌صورت جسته و گریخته پایتخت۳ و کلاه‌قرمزی را دنبال می‌کرده است و می‌گوید: «پایتخت۳، مثل سری‌های قبلی‌اش جذاب نبود، اما کلاه‌قرمزی با شخصیت‌های جدیدش، به‌نظرم جذابیت بیش‌تری از سری‌های قبلی‌اش داشت.»

مهدی رستمی، ۱۵ساله از تهران هم معتقد است: «کلاه‌قرمزی فرقی نکرده بود و هنوز هم مثل قبل جذاب بود. پایتخت۳ هم به موضوع تازه‌ای اشاره کرده بود و به نظرم از پایتخت۱ بهتر بود.» مهدی فیلم «طبقه‌ی حساس» را هم در سینما دیده و می‌گوید: «طبقه‌ی حساس، فیلم‌نامه و پایان‌بندی قوی‌ای داشت. در ضمن دوست دارم فیلم «چ» را هم ببینم.»

صبا باهو، ۱۶ساله از ورامین، کلاه‌قرمزی و پایتخت۳ را دنبال می‌کرده و می‌گوید: «به‌نظرم هردوی این سریال‌ها، سریال‌های بسیار خوبی هستند. پایتخت خانوادگی است و اتفاق‌هایی که درونش می‌افتد، اتفاق‌های عادی و روزمره است و مشکلات دم‌دستی و اتفاق‌افتادنی در زندگی همه‌ی ما را به تصویر می کشد. برخلاف بعضی از سریال‌ها که اتفاق‌ها و چالش‌های آن خیالی است یا همه‌گیر نیست. کلاه‌قرمزی هم بانمک بود و من شخصیت‌های کلاه‌قرمزی و ببعی را خیلی دوست دارم.»

فاطمه پرکاری، ۱۴ساله از تهران، تقریباً همه‌ی سریال‌ها را تماشا می‌کرده و معتقد است پایتخت۳ خیلی قشنگ‌تر از قبل بوده بیش‌تر دوستش داشته است. او هم‌چنین می‌گوید: «از کلاه‌قرمزی و پایتخت۳ راضی بودم، ولی «خوب، بد، زشت» و «روزهای بد، به‌در» سطح کیفیتشان پایین بود.»

سارا سلیمانی، ۱۷ساله از ملارد هم تقریباً همه‌ی سریال‌ها را دنبال می‌کرده و می‌گوید: «پایتخت۳ خیلی خوب بود. از سریال «ما فرشته نیستیم» راضی نبودم و به‌نظرم «خوب، بد، زشت»، بد تمام شد. شخصیت‌های تازه‌ی کلاه‌قرمزی هم خیلی خوب بودند.»

فاطمه علی‌گو، ۱۴ساله از تهران هم معتقد است: «پایتخت۳ خوب بود و به‌نظرم بهتر هم شده بود و من که خیلی خندیدم. کلاه‌قرمزی با شخصیت دیوی که همه‌چیز را برعکس می‌گفت بهتر شده بود. سریال «روزهای بد، به‌در» هم اولش قشنگ نبود، ولی بعدش جذاب شد.»

آریا تولایی، ۱۷ساله از رشت، نتوانسته در اکران نوروزی فیلمی را ببیند، اما می‌گوید دوست دارد فیلم «طبقه‌ی حساس» را ببیند. او هم‌چنین می‌گوید: «پایتخت۳ خیلی خوب بود. داستانش، طنزش، بازیگران و کارگردانی‌اش به‌نظرم خوب بود. به‌نظرم مجموعه‌های پایتخت هنوز هم تکراری نشده‌اند. شخصیت‌های جدید کلاه‌قرمزی هم خیلی خوب بودند.»

 

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۳۸

«کلاه‌قرمزی ‌۹۳ »/ عکس: باران جعفری

کد خبر 255871
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز