محیط زیست> آیدا ابوترابی: پاییز و زمستان است و سرمایش! هرچند گاهی وقت‏‌ها سرمای زیاد آزاردهنده می‌‏شود و آدم را از کار و زندگی می‌‏اندازد! برای این که دیگر غُر سردشدن هوا را نزنید، بد نیست بدانید که در آینده‏‌ای نه چندان دور، هوا دیگر هیچ‌وقت به سردی الآن نخواهد بود!

زمستان را از دست می‌دهیم

یعنی حدوداً وقتی که به سن پدر و مادرهایتان رسیدید، دیگر در فصل‏‌های پاییز و زمستان سرمای عجیب و غریبی را تجربه نخواهید کرد و نسل‏‌های بعدی از این تجربه محروم خواهند شد!

دانشمندان پیش‏‌بینی می‏‌کنند از سال ۲۰۴۷ میلادی، دیگر زمین سرمای سال‏‌های قبل را نخواهد داشت و این فاجعه از پیامدهای گرم‌شدن زمین است.

دکتر «ابی فرایزر» از دانشگاه هاوایی (آمریکا) در این‌باره می‏‌گوید: «مردم باید بدانند که دقیقاً منظور از انتشار کربن و گرمای هوا چیست. هدف ما از این تحقیق این بود که به مردم بگوییم دقیقاً چه بلایی سر زمین دارد می‏‌آید!»

در سال ۲۰۰۸، اقیانوس‌‏ها بیش‌ترین میزان اسیدی بودن را تجربه کردند. یعنی خیلی بالاتر از آن چه تاکنون بین سال‏‌های ۱۸۶۰ تا ۲۰۰۵ میلادی اتفاق افتاده است. به گزارش این گروه تحقیقاتی، نیمی از دی‌‏اکسیدکربن تولید شده از فعالیت‏‌های انسانی، جذب آب‏‌ها می‏‌شود. کربن، آب را اسیدی می‏‌کند و این موضوع بسیاری از گونه‏‌های دریایی را به خطر می‌‏اندازد. گرم‌شدن آب‌‌ها باعث گرم‌شدن کره‏‌ی زمین می‏‌شود.

کد خبر 241870
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز