همشهری آنلاین: با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی می‌توان جلوی تخریب محیط زیست را گرفت.

راه برون رفت از تخریب محیط زیست، تحول بنیادی در تفکر بشریت است

به گزارش ایرنا، محمدرضا تابش روز جمعه در مراسم کاشت درخت تحکیم دوستی با هموطنان مسیحی در ورزشگاه آرارات تهران اظهار داشت: یکی از عوامل موثر در تشدید تخریب محیط زیست دوری از تعالیم دینی است.

وی با بیان این که اگر به تعالیم دینی به درستی توجه می‌شد، جلوی تخریب محیط زیست به راحتی گرفته می‌شد، افزود: در اسلام از طبیعت به عنوان آیه و نشانه‌ای از رحمت الهی نام برده شده است و اگر این دیدگاه مدنظر قرار گیرد، می‌توان از تخریب طبیعت جلوگیری کرد.

تابش که در آستانه سال نو مسیحی در جمع هموطنان مسیحی سخن می‌گفت افزود: در فرهنگ ملی ما نیز نگاه به طبیعت صرفا از موضع لذت‌بخشی نیست بلکه جلوه‌های طبیعت نشانه‌هایی از لطف الهی و توجه به حقیقت الهی شمرده شده است.

وی با بیان این که در علوم جدید نیز اگر نگاه معنوی وجود داشته باشد، می‌توان گام‌های موثری در جهت حفظ محیط زیست برداشت، افزود: به طور کلی با فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی می‌توان جلوی تخریب محیط زیست را گرفت.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس کاشت درخت تحکیم دوستی با هموطنان مسیحی را یادآور شد و گفت: کاشت این نهال نشانه تحکیم دوستی و عزم و اراده ما در پیوند با طبیعت و جلوگیری از تخریب محیط زیست است.

روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: جز با تلاش و برنامه‌ریزی هیچ یک از اقدامات و فعالیت‌ها در زمینه حفظ محیط زیست به نتیجه نخواهد رسید.

وی افزود: لازم است که برنامه‌های کشور در زمینه حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب آن با جدیت تدوین و پیگیری شود.

بگلریان تاکید کرد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست باید در کنار مردم باشند تا تلاش‌ها دراین زمینه به نتیجه برسد.

مراسم کاشت درخت تحکیم دوستی با هموطنان مسیحی امروز جمعه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از فعالان محیط زیست در ورزشگاه آرارات تهران برگزار شد.

در این مراسم درختی به نشانه دوستی و با هدف جلب همیاری و همکاری هموطنان مسیحی در انجام اقدامات زیست‌محیطی و حفظ محیط زیست در محوطه این ورزشگاه کاشته شد. 

کد خبر 243903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز