سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

گروه شهری: شهردار تهران از راه‌اندازی 160 دفتر خدمات الکترونیکی تا مهرماه برای پاسخگویی به نیازهای شهروندان تهرانی در بخش‌های مختلف به ویژه مسایل شهرسازی خبر داد.

محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه فن آوری اطلاعات در شهرداری گفت: 160 دفتر خدمات الکترونیک به همراه امکانات و رایانه در مناطق 22 گانه شهر تهران برای ارائه خدمات به شهروندان و ثبت درخواست‌های آنها راه‌اندازی می‌شود.[در همین ارتباط]

وی در پاسخ به سئوال عباس شیبانی عضو شورای شهر مبنی بر اینکه همه مردم به رایانه دسترسی ندارند و شهرداری‌های مناطق برای پاسخگویی به درخواست‌ این عده چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: با توجه به این که در حال حاضر تنها 10 درصد شهروندان به شبکه الکترونیکی دسترسی دارند به همین دلیل برای پاسخگویی به نیازهای 90 درصد باقی مانده، 160 دفتر خدمات الکترونیکی در نواحی مختلف شهرداری تا مهرماه راه‌اندازی خواهد شد.

شهردار تهران با اشاره به فعالیت دو دفتر خدمات الکترونیکی به صورت آزمایشی در مناطق 6 و 17 گفت: به مرور این دفاتر در تمام نواحی شهر تهران راه‌اندازی خواهد شد به گونه‌ای که برای هر ناحیه 2 دفتر فعالیت خواهد داشت.

وی همچنین با مهم خواندن نقش IT در خدمات رسانی به شهروندان گفت: توسعه فناوری اطلاعات برای کلان شهرها به ویژه تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیراست.

شهردار تهران افزود: نگاه شهرداری به عملکرد خود یک نگاه خدمات محوری به شهروندان است که با توسعه این بخش و مکانیزه کردن آن، این امکان برای شهرداری بیشتر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در برنامه چهارم توسعه، دولت و مجلس و همچنین شورای شهر تهران بر این موضوع تاکید داشته‌اند گفت: شهرداری در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا بحث IT را تحقق بخشد و در این رابطه در دوره جدید مدیریت شهری اقدامات خوبی صورت گرفته است که البته این به معنای نادیده گرفتن اقدامات گذشته نیست، ولی در دوره جدید شکل کار تغییرکرده و موضوعات به صورت کاربردی‌تر و با سرعت بیشتری دنبال شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: برای سرویس دهی مناسب، هیچ اطلاعاتی در شهرداری نباید خارج از بانک اطلاعاتی شهرداری وجود داشته باشد و ایجاد بانک اطلاعاتی از ضرورت‌های اساسی در این حوزه است و در این صورت ارائه گزارش عملکرد شهرداری حتی در زمینه درآمدها و هزینه‌ها به آسانی انجام خواهد شد و بسیاری از خواسته‌ها و مطالبات شورای شهر از شهرداری نیز با توسعه بخش فناوری اطلاعات قابل دسترسی و اجرا و به تبع آن نظارت و کنترل و شفاف سازی از همین طریق امکان پذیر خواهدبود.

خسارت تماشاچیان به شرکت واحد

شهردار تهران همچنین در حاشیه این جلسه در باره تخریب اتوبوس‌های شرکت واحد توسط تماشاگران فوتبال نیز گفت: در جریان مسابقه اخیر به 350 دستگاه اتوبوس خسارتی حدود 200 میلیون تومان وارد شده است.

قالیباف در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شهرداری برای این گونه بازی‌ها اتوبوس نفرستد گفت: بالاخره 100 هزار نفری که برای تماشای بازی در استادیوم جمع می‌شوند نیاز به وسیله نقلیه دارند و شهرداری نیز چاره‌ای جز ارائه خدمات ندارد. مهم این است که سازمان تربیت بدنی، باشگاه‌ها و صدا و سیما در این رابطه فرهنگ‌سازی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد باشگاهها و سازمان تربیت بدنی و نیروی انتظامی‌باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم گفت: یا باشگاهها و سازمان تربیت بدنی باید بابت خسارت‌های وارده جریمه شوند و یا برخورد قضائی با عوامل این گونه حوادث صورت گیرد، هرچند که فرهنگ سازی مهمترین عامل کاهش این موضوع است.

اعتراض سخنگوی شورای شهر

از سوی دیگر سخنگوی شورای شهر در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: تأخیر در صدور حکم شهردار تهران به صلاح پایتخت نیست و از وزیر کشور می‌خواهیم نسبت به صدور حکم شهردار و رفع بلاتکلیفی در این باره، سریعتر اقدام کند.

خسرو دانشجو افزود: شورای شهر مدارک و مستندات مربوط به انتخاب شهردار را به وزارت کشور ارسال کرده است و بنابر این هیچ مشکلی در امضای حکم وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهرهمچنین با اشاره به مصوبات جلسه روز یکشنبه شورای شهر که تا ساعت 10 و نیم صبح بدون حضور مستمع برگزار شده بود به خبرنگاران گفت: در این جلسه، مهدی چمران، حسن بیادی و مرتضی طلایی به عنوان نمایندگان شورای شهرتهران برای عضویت در شورای شهرستان تهران انتخاب شدند.

وی افزود: بر همین اساس عباس شیبانی به عنوان نماینده شورای شهر در شورای شهرستان ری و رسول خادم نیز به عنوان نماینده شورا در شورای شهرستان شمیرانات انتخاب شدند.‌

کد خبر 23669

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز