سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه شهری: شورای اسلامی شهرتهران پس ازتصویب اصلاح اساسنامه چهار شرکت و سازمان شهرداری در هفته گذشته و موظف‌کردن آنها به ارائه گزارش عملکرد و بودجه سالانه به شورای شهر یک فوریت اصلاح اساسنامه 11 شرکت و سازمان دیگرتابع شهرداری را مصوب کرد

این شرکت ها عبارتند از: شهروند، نوسازی عباس‌آباد، پردازش و برنامه‌ریزی شهری، خاکریز آب، توسعه فضاهای فرهنگی، معاینه فنی خودرو، ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، سازمان‌ پارک‌ها، مهندسی و عمران، خدمات موتوری، سرمایه‌گذاری و  مشارکت مردمی .
محمدعلی نجفی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن مخالفت با  این طرح خواستارسلب یک فوریت ازآن شد با این توضیح که قبل ازهرکاری ضروری است شورای شهرطی ابلاغی به  شهردارتهران خواستارارائه  گزارشی مکتوب درمورد ضرورت وجودی این سازمانها ، ساختار و تشکیلات، ‌بودجه و نظارت، کارایی این شرکت ها و درمجموع دیدگاه شهردارتهران درمورد این شرکتها  شود. وی با تاکید مجدد براین نکته که برای اصلاح ساختاربه جای به‌کارگیری ابزار بودجه ازراه‌های دیگری نیزمی‌توان وارد شد درتوضیح این مطلب ادامه داد:‌چه بسا لازم باشد تعدادی ازاین 50 شرکت تعطیل و یا دریکدیگرادغام شوند، برای اصلاح ساختار باید از شرایط سازمان‌ها و شرکت‌ها گزارشی تهیه شود تا آگاهی لازم از وضعیت آن‌ها به طور دقیق حاصل گردد بنابراین شهرداری تهران باید نظرات خود را در این زمینه ارائه کند. بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران درپاسخ به اظهارات نجفی گفت: طرح های شورای شهربراساس وظایف ذاتی‌اش نوشته می‌شود نه برای جلب موافقت یا مخالفت  کسی. وی افزود: ساختار شهرداری تهران و قوانین آن ناقص و دارای اشکال است، بالاخره می‌بایست رفع این اشکالات ازیک جایی شروع شود . اعضای شورای شهر تهران در ادامه این جلسه، به تصویب دو فوریت طرح «تعیین زمان و مدت تعطیلات تابستانی شورای شهر تهران»پرداختند. براین اساس شورای شهر از 14 تا 22 مرداد جاری را در تعطیلات تابستانی بسر خواهد برد.  بر اساس این گزارش، تصویب یک فوریت لایحه «واگذاری امتیاز تراکم مازاد، تعرفه تغییر کاربری و کسر پارکینگ» و لایحه و پاسخ به اعتراض فرمانداری به مصوبه «اصلاحیه اساسنامه سازمان سردخانه و کشتارگاه شهرداری تهران» به همراه چندین مورد نامگذاری خیابان از دیگر مصوبات جلسه شورا بود.
کد خبر 27404

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز